دروس مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منتشر می‌شود
کد خبر: 3912979
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

دروس مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منتشر می‌شود

دبیرخانه ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش سلسله دروس مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در فضای مجازی منتشر می‌کند.

دروس مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منتشر می‌شود

به گزارش ایکنا، به نقل از دبیرخانه ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش، در پی مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تبیین و تشریح سند تحول بنیادین برای جامعه فرهنگی، این دبیرخانه سلسله دروس مبانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در فضای مجازی را منتشر می‌کند. 

حجت‌الاسلام حسین درودی، از روحانیون فرهنگی و استاد تدریس دوره‌های آموزشی مبانی سند تحول بنیادین، به منظور آشنایی معلمان و فرهنگیان با این سند راهبردی، سلسله مباحث سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از طریق فضای مجازی تدریس و برای علاقه‌مندان به اشتراک می‌گذارد. 

وی در یکی از جلسات مجازی این دوره در تشریح و تبیین صفحه ۱۲۸ الی ۱۳۶ سند با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه تکویر «وَ مَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ؛ و شما [طیِ راهِ مستقیم را] نخواهید خواست مگر آنکه خدا پروردگار جهانیان بخواهد، بیان کرد: خداوندی که پروردگار و پرورش‌دهنده جهانیان است، چون وجودش خیر محض و جمال و کمال حقیقی است، بنابراین به غیر خیر، جمال و کمال محض چیزی را اراده نمی‌کند.

وی ضمن تعریف تربیت با طرح این سؤال که تربیت حقیقی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ گفت: تربیت حقیقی به تربیتی می‌گویند که متصل، متحد، مستمر، ملموس و عام باشد و تربیت غیرواقعی نیز عبارت است از منقطع، متفرق، موقتی، خیالی و خاص. این مهم در نظام احسن تعلیم و تربیت انکارناشدنی است که تربیت حقیقی جهت وقوع به مقدمات، مراتب و بستر متناسب و هم‌سنخ خودش دارد و ما در آموزش و پرورش در پی تحولی هستیم که بستر و آغوش تربیت حقیقی شود.

معاون امور استان‌های دبیرخانه ستاد همکاری‌ها بیان کرد: تا این فاصله عمیق در دستگاه معظم تعلیم و تربیت طی نشود، حیات طیبه پدید نمی‌آید؛ زیرا تربیت حقیقی در مدارس و کتب درسی و متون آموزشی و مربی و متربی باید در تابلوی اتحاد و استمرار جمالی و کمالی پروردگار عالمیان به نمایش گذارده شود. در تربیت حقیقی، صبوری، مسئولیت‌پذیری و همچنین عشق به وطن و شجاعت در مقابل بیگانگان و مهر و محبت‌ورزی در میان دانش‌آموزان باید قابل مقایسه با خشونت‌های کلامی، فیزیکی و بیگانه‌مداری و بزهکاری نباشد.

حجت‌الاسلام درودی در پایان یادآور شد: مطلوب حیات طیبه و حیات معقول به ما دستور می‌دهد که اگر بخواهیم در برپایی تمدن بزرگ اسلامی و همچنین حرکت مناسب برای حضور در حکومت مهدوی دانش‌آموزان تراز آموزه‌های قرآنی و ارزش‌‌های انقلاب اسلامی در اختیار داشته باشیم، باید نیروی انسانی مورد نیاز را بر همین مبنا تربیت و تدارک ببینیم. 

انتهای پیام
captcha