تشریح میراث انسان‌ساز پیامبر(ص) در اوگاندا
کد خبر: 3853120
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

تشریح میراث انسان‌ساز پیامبر(ص) در اوگاندا

گروه بین‌الملل ــ میراث انسان‌ساز و تمدن‌آفرین پیامبر اکرم(ص) در مراسم عزاداری 28 صفر در جمع مسلمانان اوگاندا تشریح شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری، سخنرانی، نوحه‌خوانی و روضه‌خوانی در مراکز مختلف دینی، علمی و فرهنگی کامپالا از جمله مسجد خوجه، سازمان بلال، رادیو بلال، جامعة المصطفی العالمیه، سازمان وارث الانبیاء(ع) و رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا برگزار شد.

در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از سوی رایزنی فرهنگی ایران و سازمان اسلامی وارث الانبیاء(ع) شهرستان بوجیری، سخنرانان به بیان گوشه‌هایی از فضائل و زندگی سرشار از علم، معرفت، اخلاق، عدالت، صبر، عزت و کرامت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) پرداختند.

سخنرانان همچنین، در ادامه سخنان خود با تشریح میراث انسان‌ساز و تمدن‌آفرین پیامبر اکرم(ص)، به جایگاه اهل البیت(ع) و نقش ائمه اطهار(ع) در حفظ اسلام ناب و ترویج تعالیم سازنده اسلام اشاره کردند.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا هم در سخنانی، گفت: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) محور وحدت هستند. امروزه به خاطر رشد و گسترش بصیرت مسلمانان بیش از پیش سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» دشمنان برای ایجاد اختلاف و غارت منابع و معادن غنی کشورهای اسلامی فعال شده‌اند.

وی افزود: وحدت، علم، تمدن، بیداری، بصیرت، برابری عمومی، کرامت مقام زن، تکریم کار و کوشش، نظم، وطن دوستی و ... از جمله  آموزه‌های میراث انسان‌ساز و تمدن آفرین پیامبر اکرم (ص) هستند.

شیخ مزمل، رئیس سازمان وارث الانبیاء(ع) اوگاندا نیز با بیان اینکه راه حل انواع بحران‌ها و مشکلات جهان در تمسک به آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) و اهل البیت(ع) است، گفت: امروز جهان اسلام با فتنه‌های مختلف دشمنان اسلام و انسان مواجه شده و امت اسلامی به وحدت، بصیرت و شناخت سیره و شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) نیازمند است.

وی اظهار کرد: تنها راه نجات از همه مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی تمسک به سیره پیامبر(ص)، مکتب انسان‌ساز اهل بیت(ع) و راه نجات در زمان غیبت کبری اعتقاد به عالم جامع الشرایط یعنی ولی فقیه است.

انتهای پیام
captcha