کارگاه آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس در اوگاندا
کد خبر: 3845628
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
ایران برگزار کرد؛

کارگاه آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس در اوگاندا

گروه بین‌الملل ــ به مناسبت هفته دفاع مقدس، کارگاه آموزشی «آشنایی با ماهیت، فرهنگ، معارف و دستاوردهای دفاع مقدس» به همت رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا، پایتخت اوگاندا، برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کارگاه ویژه اساتید، دانشجویان، هنرمندان  اصحاب فکر و اندیشه و قلم بود و در رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا برگزار شد.

موسی سوئِد از دانشگاه ماکرِر، یوسف زبیر، عمر کاسینگه و محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، از جمله مدرسان این کارگاه آموزشی بودند.

نمایش تصاویری از صحنه‌های دفاع مقدس، حضور امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به عنوان رئیس‌جمهور وقت در دوران جنگ تحمیلی، مشارکت و اظهار نظر مدعوین و پرسش و پاسخ از برنامه‌های این کارگاه آموزشی بود.

رایزن فرهنگی کشورمان در آغاز سخنان خود در این کارگاه با بیان اینکه دفاع مقدس مانند یک قاعده کلی برای تمام ملت‌های تحت ظلم و ستم درس و پیام دارد، گفت: برکات و پیامدهای هشت سال دفاع مقدس مانند خورشید است که همه ملت‌ها در هر مکان و زمان از نور آن استفاده می‌برند.

قزلسفلی با تأکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت و برگرفته از فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) است، اظهار کرد: نشر ارزش‌های انسان‌ساز و تمدن‌آفرین دفاع مقدس بخشی از مأموریت رایزنی فرهنگی ایران بوده و برای همه ملت‌ها در هر زمان و مکانی مفید است.

انتهای پیام

captcha