نیاز به خون سالم یک نیاز همیشگی است
کد خبر: 3625094
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
عادلی:

نیاز به خون سالم یک نیاز همیشگی است

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به این‌که نیاز به خون سالم یک نیاز همیشگی است، گفت: سازمان انتقال خون یک نگین درخشان برای کشور ایران است زیرا در برخی کشورها مردم برای انتقال خون هزینه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، امیدعلی عادلی، مدیرکل انتقال خون لرستان، در مراسم جشن اهدای خون که دوشنبه، نهم مرداد در سالن ابن‌سینای بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: اهداکنندگان مستمر خون چرخه انتقال خون را می‌چرخند.
وی با اشاره به این‌که سازمان انتقال خون برخاسته از بخشش مردم است، عنوان کرد: سازمان انتقال خون یک مجموعه خیریه است این در حالی‌است که بزرگ‌ترین لذت هر فرد در زندگی گذشت و ایثار است.
عادلی با اشاره به این‌که نیاز به خون سالم یک نیاز همیشگی است، تصریح کرد: سازمان انتقال خون یک نگین درخشان برای کشور ایران است زیرا در برخی کشورها مردم برای انتقال خون هزینه دریافت می‌کنند اما مردم ما با بخشش این کار را انجام می‌دهند. مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان این‌که یکی‌از بحث‌های مهم در سازمان انتقال خون اهدای سلول‌های بنیادی خون‌ساز است، گفت: سلول‌های بنیادین خون‌ساز برای پیوند خون کاربرد دارد.
وی اضافه کرد: سازمان انتقال خون لرستان در سال ۹۵، آمار ۵۰ هزار نفر پذیرش داشت که ۳۶ هزار نفر منجر به خون‌گیری شد.
عادلی با اشاره به این‌که ۹۱درصد از اهداکنندگان خون آقایان و نه درصد اهداکنندگان خون در لرستان خانمها هستند، تصریح کرد: در سال گذشته ۵۷ درصد از خون‌گیری‌ها توسط اهداکنندگان مستمر خون اهدا شده است.

captcha