حجتالاسلام والمسلمین علی کریمیان، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفتوگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به نگاه قرآن به زیادهخواهی یهود و عاقبت رفتارهای استکباری آنان تصریح کرد: آغاز تاریخ بشریت با حضرت آدم(ع) و اولادش و توأم با ظلم فرزندانش به یکدیگر بوده است، ولی آنچه مهم است، وقتی قرآن کریم درباره پایان تاریخ بشریت و تمدنها صحبت میکند، به مواجهه و مقابله با قوم یهود اشاره دارد. هر چند در قرآن درباره نقش ایران در آخرالزمان آیهای نداریم، اما در تأویلاتی که در روایات اهل بیت(ع) آمده به نقش ایران اشاره شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اينکه طبق بیان قرآن کریم، قوم یهود از جمله اقوامی است که به دلیل انحراف و باورهای غلط از جمله اینکه معتقدند خداوند فقط آنها را به عنوان انسان آفریده لذا قصد سیطره بر عالم را داشتند و دارند، تاکید کرد: یکی از باورهای غلط یهود این است که انسانها سه گروه هستند.
وی افزود: در باور آنها دسته اول انسانها بنیاسرائیلی و یهودی هستند و عقیده دارند فقط اینها انسان و بهانه آفرینش هستند، دسته دوم بنیاسرائیل و یهودی نیستند اما بنیاسرائیل را دوست دارند، لذا اینها هم میتوانند زنده بمانند، اما به شرط اینکه خدمتگزار و مطیع دسته اول باشند، همچنین عقیده دارند دسته سوم آنهایی هستند که نه بنیاسرائیلی هستند و نه بنیاسرائیل را دوست دارند، لذا اینها حیوانات مستحق مرگ هستند و باید از صفحه روزگار پاک شوند.
کریمیان گفت: در جاهای مختلف تورات به این مسئله که انسان خلیفه خدا بر روی زمین هست، اشاره شده ولی منظور یهود از انسان و اشرف مخلوقات، فقط و فقط خودشان است.
وی با اشاره به اینکه معنای انسان اشرف مخلوقات است منشأ قرآنی نداشته و ریشه در یهودیت دارد، افزود: پس از فقدان نبی مکرم اسلامی محمد مصطفی(ص) برخی یهودیان آیات قرآن را بر اساس آموزههای یهود تفسیر کردند و این مسئله را وارد مباحث اسلامی کردند. هر چند طبق باورشان فقط یهود انسان است، پس باید بر عالم حکومت کنند، فلذا معتقدند خلیفه خداوند بر روی زمین هستند و این امر ابتدا در قالب بحث سیطره بر قدس و سپس حکومت از نیل تا فرات و بعد حکومت بر کل جغرافیای جهان را مطرح کردند.
کریمیان گفت: این نگاه سبب شد، پیامبران بعد از حضرت موسی(ع) از سوی این قوم شهید شوند و فقط پیامبری به نام حضرت عیسی(ع) ماند که او نیز به باور ما مسلمانان به آسمانها رفت.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم به نیرنگ یهود اشاره کرده و در آیه ۲۱ سوره مبارکه آلعمران میفرماید: «إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ؛ كسانى كه به آيات خدا كفر مىورزند و پيامبران را بناحق مىكشند»، حتی در برخی از روایتها آمده که پیامبران را زیر پای عروسهایشان قربانی میکردند.
این مدرس دانشگاه گیلان، با اعتقاد بر اينکه یهود پیامبر اکرم(ص) را درون خانه خود حضرت شهید کردند، تصریح کرد: نه فقط پیامبر را بلکه امامان معصوم را به واسطه تاثیراتی که داشتند اسیر، تبعید و شهید کردند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اصلیترین مباحث پیامبر و همچنین امامان مواجهه با یهود بوده است، گفت: در آیه ۸۲ سوره مبارکه مائده نیز به این مسئله اشاره شده: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا؛ مسلما يهوديان و كسانى را كه شرک ورزيدهاند، دشمنترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت».
کریمیان افزود: با استناد به این آیه شریفه میتوان گفت یهودیان نرمافزار و مشرکان سختافزار جبهه باطل هستند، اما امت اسلام این مسئله را جدی نگرفت و در طی سالها مدام از امت یهود سیلی خورده، زخم دیده و دچار زحمت شده است.
وی با اشاره به آیات ۴ تا ۷ سوره مبارکه اسرا و پیشبینی قرآن کریم در مورد آخرالزمان تأکید کرد: در تورات واقعی خطاب به قوم یهود بیان شده دو بار در دنیا برتری پیدا کرده و استکبار ورزیده و به مردم ظلم میکنید، اما هر دو بار طومار شما درهم پیچیده خواهد شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اينکه طبق روایات، پیچیده شدن طومار یهود در مرتبه اول توسط امیرالمومنین(ع) اتفاق افتاد، گفت: پس از پیامبر اکرم(ع) و تا زمان حکومت حضرت علی(ع)، اسلامی نوظهور به نام اسلام یهودی شکل میگیرد و در جنگ جمل تمام دنیای یهود تحت چهره اسلام در مقابل حضرت علی(ع) قرار میگیرد که آن حضرت عظمت آنها را در هم میشکند که این مسئله تاریخی نیز در جای خود بسیار جای صحبت دارد.
کریمیان در خصوص نابودی یهود در مرتبه دوم تصریح کرد: روایات فراوانی درباره آیه ۷ سوره مبارکه اسرا آمده که دفعه آخر یا همان دفعه دوم، قبل از زمان ظهور حضرت مهدی(عج) است که تکلیف قوم ظالم یهود که هم اکنون در سرزمین فلسطین و بیتالمقدس هستند و به جهانیان ظلم میکنند، مشخص میشود و در روایت از امام صادق(ع) ذیل آیه پنجم از سوره مبارکه اسرا «وكَانَ وَعدًا مَفعُولًا»، ایشان سه بار قسم خوردند و فرمودند: «هم والله اهل قم» و به تعبیر امروزی منظور از قم همان ایران اسلامی قبل از ظهور است.روایتهای فراوان داریم که قبل از ظهور امام زمان(عج) انقلاب صغرایی در ایران شکل میگیرد که به انقلاب کبرای حضرت مهدی(عج) منجر میشود.
کریمیان با اشاره به آیه ۳۹ سوره انفال «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ؛ و (ای مؤمنان) با کافران بجنگید تا دیگر فتنه و فسادی نماند»؛ همچنین آیه ۶۰ سوره انفال «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» گفت: طبق روایات این دو آیه در زمان هیچ امام و پیامبری به معنای واقعی محقق نمیشود، الا در آخرالزمان.
وی تصریح کرد: قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) انقلاب ایران به حدی از قدرت میرسد که دشمنان را سر جای خود نشانده و امام زمان(عج) هنگام آمدن آن دلواپسیهایی که پیامبران و امامان داشتن، نخواهند داشت.
کریمیان با اشاره به اینکه همه پیامبران و امامان نگران یهود و فتنههایشان در زمان خود و بعد از خود برای امت بودند، گفت: همه آنها در غربت ماندند و در غربت شهید شدند. مزار امیرالمؤمنین، ۹۲ سال بعد از شهادت مخفی بود و این ترسها و واهمهها دیگر نباید وجود داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان تصریح کرد: ایران مقتدر در این سالها به دنبال خلق قدرت جهانی است و شاهد ضربههای جبرانناپذیر ایران به دشمنان هستیم و اینها تحقق وعدههای الهی برای بشریت است و انشاءالله باید منتظر شنیدن صدای مولایمان باشیم که تکیه بر دیوار کعبه کرده و میگوید «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم» و امید که لیاقت شنیدن و لبیک به دعوت او را داشته باشیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان تصریح کرد: ایران مقتدر در این سالها به دنبال خلق قدرت جهانی است و شاهد ضربههای جبرانناپذیر ایران به دشمنان هستیم و اینها تحقق وعدههای الهی برای بشریت است و انشاءالله باید منتظر شنیدن صدای مولایمان باشیم که تکیه بر دیوار کعبه کرده و میگوید «أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم» و امید که لیاقت شنیدن و لبیک به دعوت او را داشته باشیم.
انتهای پیام