افزایش جوایز ویژه برندگان مسابقات قرآن در الجزایر
کد خبر: 4210144
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

افزایش جوایز ویژه برندگان مسابقات قرآن در الجزایر

عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر با امضای فرمانی، دستور افزایش جوایز مالی و پاداش‌های برندگان مسابقات قرآن کریم در این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت رسمی سازمان تلویزیون الجزایر،  عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر با امضای فرمانی، دستور افزایش جوایز مالی و پاداش‌های برندگان مسابقات حفظ قرآن کریم در سطح بین‌المللی و ملی در این کشور را صادر کرد.  بر مبنای این فرمان که در روزنامه رسمی دولت الجزایر انتشار یافته است، جوایز اختصاص یافته به سه نفر برتر در رشته‌های حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مسابقات بین‌المللی به ترتیب به 325، 250 و 150 میلیون دینار الجزایری افزایش یافته است.  

همچنین جوایز نقدی تخصیص یافته به سه برنده اول در مطالعات، تحقیقات و تحقیقات میراث اسلامی نیز افزایش یافته است. این جوایز اکنون با افزایش صورت گرفته به 250 میلیون دینار برای مقام نخست، 200 میلیون دینار برای مقام دوم و 150 میلیون دینار برای مقام سوم رسیده است.   

علاوه بر این ارزش جوایز نقدی اختصاص یافته به سه نفر اول مسابقات کشوری حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن در این کشور نیز افزایش یافته است. با افزایش انجام گرفته، جایزه مقام نخست به 100 میلیون دینار، مقام دوم 75 میلیون دینار و 50 میلیون دینار برای مقام سوم رسیده است.

علاوه بر این رئیس‌جمهور الجزایر دستور داده است که برای حافظان خردسال قرآن کریم در نظر گرفته شود و مسابقاتی نیز در سطح ملی برای آنها ترتیب داده شود. جایزه این مسابقات به مبلغ 100 میلیون دینار برای مقام نخست، 75 میلیون دینار برای برنده دوم و 50 میلیون دینار نیز برای برنده مقام سوم در نظر گرفته شده است.

الجزایر در سال‌های اخیر شاهد اوج گرفتن و افزایش چشمگیر فعالیت‌های قرآنی بوده است، برگزاری مسابقات مختلف در سطح بین‌المللی و ملی و همچنین رونق چاپ قرآن کریم به روایت ورش از نافع از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌ها بوده است.  از سویی افتتاح بزرگ‌ترین مسجد آفریقا در این کشور و همچنین دارالقرآن بزرگی که در این مسجد قرار دارد، نوید افزایش هرچه بیشتر این فعالیت‌ها را نیز می‌دهد.  

انتهای پیام
captcha