مشارکت بیش از 1500 نفر از دانشگاهیان در دومین جشنواره شهید آوینی
کد خبر: 4210094
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

مشارکت بیش از 1500 نفر از دانشگاهیان در دومین جشنواره شهید آوینی

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: بیش‌ از یک هزار و 500 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور با ارسال حدود سه هزار اثر، در دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی شرکت کردند.

دومین جشنواره شهید آوینیبه گزارش ایکنا از فارس،‌ حامد تقوایی، معاون فرهنگی دانشگاه شیراز امروز، 25 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، از سوی اداره‌کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، به‌ میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شده است، گفت: این جشنواره که ویژه‌ دانشجویان شاهد و ایثارگر و سایر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور ترتیب یافته، از دی‌ماه 1402 آغاز شده است و تا اردیبهشت‌ماه 1403 ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش قرآنی و معارفی (ویژه تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر با هر درجه ایثارگری و در سطح تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی) و در بخش‌های هنری و ادبی برگزار شده است که همه دانشجویان در کنار دانشجویان شاهد و ایثارگر در موضوعات اعلامی تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شرکت کرده‌اند.

دبیرکل دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی از اقبال دانشگاهیان در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به بخش هنری و ادبی جشنواره که در رشته‌های داستان کوتاه و شعر، تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی پوستر، طراحی و نقاشی و عکاسی ترتیب یافته است تا ۱۵ فروردین‌ماه اعلام شده بود که هم‌اکنون به اتمام رسیده و وارد مرحله‌ داوری شده است.

تقوایی افزود: مهلت ارسال آثار به بخش قرآنی و معارفی جشنواره، ویژه‌ تمامی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز تا ۲۴ فروردین‌ماه اعلام شده که پس از اتمام، داوری آن آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز تصریح کرد: در این مدت، بیش از یک هزار و 500 نفر در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت‌ کرده‌اند و نزدیک به سه هزار اثر به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال شده است.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها، توانمندسازی دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان برای تولید محتوای باکیفیت در حوزه ایثار و شهادت، ایجاد و تعمیق ارتباط صمیمانه بین دانشجویان، متبلور کردن توانمندی و ایجاد نشاط است.

تقوایی ادامه داد: از دیگر اهداف و چشم‌انداز برگزاری این جشنواره می‌توان به فراهم‌آوردن زمینه‌ای برای انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطر‌آگین قرآن و عترت و فرهنگ ایثار و شهادت در محیط دانشگاهی اشاره کرد.

به‌گفته‌ دبیرکل جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی، ترویج فرهنگ معنوی قرآنی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس از طریق فضای مجازی، ترویج فرهنگ هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر، ارج نهادن به فعالیت‌های هنری منبعث از قرآن (منش اشراقی شهید آوینی)، بهره‌گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم والای قرآنی و معارف اهل بیت(ع) به جامعه، گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از مفاهیم و الگوهای دینی، بزرگان و علمای اسلام از محورهای مهم و مورد تأکید برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha