جزئیات برنامه‌های «هفته هنر انقلاب اسلامی» اعلام شد
کد خبر: 4209186
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

جزئیات برنامه‌های «هفته هنر انقلاب اسلامی» اعلام شد

دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ تا ۲۷ فروردین‌ با مجموعه‌ای از برنامه‌های هنری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

جزئیات برنامه‌های گرامیداشت دهمین «هفته هنر انقلاب اسلامی» اعلام شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ همزمان با فرارسیدن بیستم فروردین، سالروز شهادت علمدار هنر انقلاب شهید سیدمرتضی آوینی جزئیات برنامههای گرامیداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» اعلام شد.

آیینهای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی دوشنبه ۲۰ فروردین با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان حوزه هنری انقلاب اسلامی در حرم امام راحل و تجدید بیعت با امام خمینی (ره) و غبارروبی از مزار شهید آوینی آغاز میشود. همزمان در استانها نیز مراسمها و برنامههای متعددی برای بزرگداشت «روز هنر انقلاب» و گرامیداشت یاد سید شهیدان اهل قلم در نظر گرفته شده است که در انتها به معرفی «چهره سال هنر انقلاب» در استانها ختم خواهد شد.

در نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی که در تقویم رسمی کشور به نام «روز هنر انقلاب اسلامی» ثبت شده است، حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان آیین رونمایی از نمایشنامه «راه طی شده» خواهد بود. این نمایشنامه به قلم نصرالله قادری روایتگر زندگی شهید سیدمرتضی آوینی است. 

این برنامه روز بیستم فروردین از ساعت ۱۶ در تالار صفارزادهی حوزه هنری برگزار میشود. همچنین در همین روز تالار رودکی تهران میزبان آیین اختتامیه دومین جشنواره سحریخوانی و مناجاتخوانی «ماهور» خواهد بود که به همت مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، انجمن موسیقی ایران، بنیاد رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میشود.

آیین افتتاح نمایشگاه عکس «بازگشت» (مجموعه عکسهای گروهی از عکاسان اهل سوریه) نیز از دیگر برنامههایی است که به همت خانه عکاسان ایران در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار میشود.همچنین یکصدوهشتادوسومین شب شعر طنز «در حلقه رندان» نیز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در روز یکشنبه ۲۶ فروردین به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار میشود. این شب شعر، قدیمیترین محفل طنز ایران محسوب میشود که در سالهای اخیر پس از مدتی وقفه فعالیت خود را از سر گرفته است.

پایانبخش برنامههای هفته هنر انقلاب اسلامی نیز برگزاری آیین اختتامیه و معرفی «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» است که روز دوشنبه ۲۷ فروردینماه در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار میشود. امسال همانند سال گذشته علاوه بر معرفی چهره سال هنر انقلاب، چهره ماندگار هنر انقلاب و فعالیت مردمی منتخب هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ نیز در این آیین معرفی و تقدیر خواهند شد.

بر اساس این خبر؛ از سال ۱۳۹۴ به ابتکار حوزه هنری انقلاب اسلامی همزمان با ایام سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، مجموعه برنامههای بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار شده و در انتهای این هفته نیز «چهره سال هنر انقلاب» معرفی میشود. تاکنون هنرمندانی همچون مرتضی سرهنگی، ابراهیم حاتمی‌کیا، عبدالحمید قدیریان، محمدمهدی سیار و مجید مجیدی موفق به کسب عنوان «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» شدهاند.

انتهای پیام
captcha