برپایی بیش از ۲۳۰ محفل قرآنی در بقاع متبرکه خراسان رضوی
کد خبر: 4206712
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶

برپایی بیش از ۲۳۰ محفل قرآنی در بقاع متبرکه خراسان رضوی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون ۲۳۶ مورد جلسه ترتیل‌خوانی، محفل انس با قرآن و جلسه تفسیر در بقاع متبرکه برپا شده است.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویحجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص جزئیات آمار خدمات رفاهی و فرهنگی بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال جدید در ۷۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: از ۲۹ اسفند تاکنون بیش از ۹۰ هزار زائر ایرانی و بیش از 3000 زائر خارجی به بقاع متبرکه استان مشرف شده‌اند.

وی افزود: در آستانه سال نو بقاع متبرکه استان میزبان 29 هزار و 83 زائر ایرانی و 1223 زائر خارجی بود که تعداد 3435 زائر در شب قبل از تحویل سال نو در بقاع متبرکه اسکان یافتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه گفت: با توجه به برپایی خیمه‌های معرفت با موضوعات مشاوره وقف، مشاوره اعتقادی، خانواده و... تاکنون استقبال خوبی از این برنامه‌ها شده و بیش از ۱۵۰ نفر از ایستگاه سلامت استفاده کرده‌اند.

ایزدی اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان پذیرایی و افطاری ساده از 20 هزار و 840 نفر در اولین شب سال نو انجام شد. در اولین روز فروردین بقاع متبرکه استان میزبان 60 هزار و 563 زائر ایرانی و 2120 زائر خارجی بود که از این تعداد 4700 نفر در بقاع متبرکه اسکان یافتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم سخنرانی، قرائت ادعیه و برگزاری بیش از ۴۰۰ مسابقه فرهنگی طی این ایام صورت گرفته و تا پایان طرح ادامه دارد، ضمن اینکه تاکنون ۲۳۶ مورد جلسه ترتیل‌خوانی، محفل انس با قرآن و جلسه تفسیر در بقاع متبرکه برپا شده است.

ایزدی ادامه داد: در اولین شب فروردین مراسم پذیرایی و افطاری ساده برای 27 هزار و 805 نفر برگزار و زائران از سفره کریمانه امامزادگان بهره‌مند شدند که این برپایی مراسم افطاری ساده تا پایان طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha