طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه آذربایجان غربی اجرا می‌شود
کد خبر: 4204912
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه آذربایجان غربی اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت گفت: طرح آرامش بهاری در ۱۴ امامزاده و بقاع متبرکه سطح استان اجرا می‌شود.

ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، ۲۱ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال برای دوازدهمین سال متوالی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود که امسال به‌دلیل تقارن بهار طبیعت و قرآن برنامه‌های ویژه‌ای در قالب این طرح در ۱۴ امامزاده سطح استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه از ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ این طرح اجرا می‌شود، افزود: غبارروبی بقاع متبرکه و مزار ۱۰۰ شهید در بقاع متبرکه، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، ارائه خدمات به مسافران نوروزی در مساجد بین‌راهی، اجرای ویژه‌برنامه لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه با حضور سخنرانان مطرح کشوری و اهدای بسته‌های تبرکی آستان قدس رضوی به زائران از جمله برنامه‌ها هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین با حضور مبلغان اعزامی از قم غرفه‌های مشاوره خانواده، پاسخ به سوالات دینی در بقاع متبرکه برپا می‌شود و امسال مبلغان اعزامی در ایستگاه‌های ورودی شهر از جمله چادرهای هلال احمر و راهداری هم حضور یافته و مسافران را راهنمایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۳۶ زائرسرا و سوئیت در بقاع متبرکه ارومیه و چایپاره برای میزبانی از مسافران آماده شده است.

حجت‌الاسلام جوانبخت خاطرنشان کرد: ۳۶ هزار پرس غذای گرم در قالب افطاری ساده از محل اجرای نیات واقفین و درآمد موقوفات در بین زائران توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه شمیم خدمت در خوی با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانوار، برپایی محفل انس با قرآن، تفسیر قرآن، اجرای ویژه‌برنامه‌های شب قدر در ۱۴ امامزاده از دیگر برنامه‌های ویژه رمضان و نوروز هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال بودجه مصوب برای مرمت مساجد و مصلی‌های استان ۴۴ میلیارد تومان بودجه بود که تاکنون ۲۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و نیز از محل درآمد موقوفات ۲۰ میلیارد تومان برای مساجد هزینه شده است.

وی گفت: درآمد موقوفات استان در سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان بود که امسال این میزان به ۱۰۶ میلیارد تومان رسیده است.

 

انتهای پیام
captcha