برنامه‌های ماه رمضان در ۲۰۰ بقعه متبرکه کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4204755
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

برنامه‌های ماه رمضان در ۲۰۰ بقعه متبرکه کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان با بیان اینکه برنامه‌های ماه رمضان در استان کرمان در قریب ۲۰۰ بقعه برگزار می‌شود که در ۷۳ بقعه به‌صورت ویژه است، گفت: اجرای طرح‌های ضیافت الهی، آرامش بهاری و شمیم خدمت از جمله این برنامه‌ها است.

حجت‌ الاسلام علی جلالی مدیر کل اوقاف کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان امروز، ۲۱ اسفندماه در نشست خبری به‌منظور تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان با اشاره به اهمیت این ماه در روایات مختلف، گفت: برکت، رحمت و غفران از ویژگی‌های این ماه است و زمانی که انسان در چنین فضایی قرار گرفت مهمان خداوند و اهل کرامت می‌شود و کسی که اهل کرامت شد نفس او عبادت و اعمال او مقبول است. 

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که چندین سال در ماه مبارک رمضان در قریب هشت هزار بقعه کشور برگزار می‌شود طرح «ضیافت الهی» و مصداق آیه ۱۸۳ سوره بقره است که در استان کرمان در قریب ۲۰۰ بقعه برگزار می‌شود که در ۷۳ بقعه به‌صورت ویژه از ابتدای ماه مبارک رمضان تا ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

جلالی اظهار کرد: یکی موضوعات طرح «ضیافت الهی» اعزام مبلغ به بقاع متبرکه است که ۲۰ نفر از مبلغان و کارشناسان مذهبی از شهر مقدس قم دعوت شده‌اند که در مباحث خانواده نیز مهارت دارند و ۴۰ نفر از مبلغان و روحانیون با تجربه بومی نیز در این طرح همراهی می‌کنند که به‌صورت ویژه در ۷۳ بقعه کرمان حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح ضیافت الهی موضوعات قرآنی در سه حوزه در بقاع متبرکه کرمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: نخستین برنامه جزءخوانی قرآن در همه بقاع یک تا دو نوبت است. کرسی‌های تلاوت نیز با حضور چهره‌های قرآنی مطرح استان در بقاع برپا می‌شود. سومین موضوع نیز بحث تفسیر قرآن در ۷۳ بقعه متبرکه سطح استان با حضور سه نفر از مفسران کشوری است. همچنین مناجات‌خوانی و دعاخوانی نیز از برنامه‌های این ماه در تمام بقاع متبرکه است.

جلالی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان بر افطاری تأکید بسیای شده و به همین دلیل در همه بقاع متبرکه کرمان به ویژه ۷۳ بقعه شاخص پس از نماز مغرب و عشا با یک افطاری ساده از روزه‌داران پذیرایی می‌شود.

به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان طرح آرامش بهاری در ایام عید برگزار می‌شود که تا ۲۳ فرورین ادامه دارد و برنامه‌هایی  از جمله فضاسازی و آماده‌سازی بقاع متبرکه و برگزاری مراسم تحویل سال برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف کرمان مراسم عطر افشانی قبور مطهر شهدا در بقاع و امامزادگان و برپایی خیمه‌های معرفت را از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه کرمان در ماه رمضان و ایام عید برشمرد و گفت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بر بحث خدمت به خانواده‌هاست و در این رابطه همه بقاع متبرکه طرح «شمیم خدمت» را در طول سال برای ارائه تولیدات خانگی برگزار می‌کنند. همچنین اسکان موقت زائران در بقاع متبرکه (هر شهرستان در یک بقعه) از دیگر برنامه‌های اوقاف به مناسبت ایام عید و ماه رمضان در کرمان است.

انتهای پیام
captcha