6400 مسجد و بقعه متبرکه فارس مهیای میزبانی ماه رمضان شدند
کد خبر: 4204665
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

6400 مسجد و بقعه متبرکه فارس مهیای میزبانی ماه رمضان شدند

مدیرکل فرهنگی امور زائرین استانداری فارس از غبارروبی و عطرافشانی 5 هزار مسجد و یک هزار و 400 بقعه متبرکه این استان برای میزبانی ماه مبارک رمضان خبر داد.

محفل تفسیر قرآن، مسجد نصیرالملک شیرازسیدمجتبی علوی، مدیرکل فرهنگی امور زائرین استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه مساجد استان فارس با غبارروبی و عطرافشانی به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند، گفت: قریب 5 هزار مسجد و یک هزار و 400 بقعه متبرکه فارس آماده میزبانی روزه‌داران و زائران هستند.

وی تصریح کرد: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، با همکاری مردم متدین و هیئت امنا و پایگاهای مقاومت بسیج و در دهه تکریم و تعظیم مساجد، کلیه بقاع متبرکه  و مساجد استان گردگیری، غبارروبی و عطرافشانی شدند.

علوی افزود: یکی از آداب پسندیده که از ضروریات دینی و سلامت عمومی جامعه است، پاکیزگی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در مساجد و محل‌های عبادت است که باید مورد توجه متولیان و دست‌اندرکاران و نیز خادمان مساجد قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگی امور زائرین استانداری فارس با یادآوری اینکه دهه تکریم و تعظیم مساجد در آخر ماه شعبان قرار گرفته است، این ایام را فرصت مناسبی دانست تا عموم متولیان و خادمان مساجد با مشارکت مردم و نمازگزاران نسبت به غبارروبی، شست‌وشو، عطرافشانی و ضد عفونی کردن مکان‌های مختلف مساجد و بقاع متبرکه اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha