صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم در گیلان رونمایی می‌شود
کد خبر: 4204642
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
برای اولین بار

صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم در گیلان رونمایی می‌شود

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه اقدامات قرآنی ماه مبارک رمضان امسال در قالب عملیات کشوری «زندگی با آیه‌‌ها» در حال پیگیری است، گفت: فعالان مردمی برگزاری محافل خانگی قرآن کریم در حال شناسایی هستند و همچنین صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم طی روزهای آتی برای نخستین بار در کشور در استان رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی، دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان امروز، 20 اسفندماه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رویکرد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان اجرای عملیات‌های فرهنگی و اجتماعی مردمی و تقویت و پشتیبانی اقدامات مردمی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی ضمن تشریح اقدامات این ستاد در ایام ماه مبارک رمضان افزود: هدف‌گذاری جبهه فرهنگی استان گیلان برگزاری ۱۱۰ جشن محله محور با عنوان «سلام رمضان» در پیشواز ماه مبارک رمضان بود که تاکنون ۱۱۴ مجموعه از محلات گوناگون استان گیلان در فراخوان عمومی این جشن‌های اعلام آمادگی کردند.

وی اجرای پویش «ستاره‌های زمین» را یکی دیگر از اقدامات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان در ایام ماه رمضان عنوان کرد و گفت: این پویش سال گذشته نیز در سراسر کشور اجرا شد و در آن خانواده‌ها از قرائت دسته جمعی سوره کوثر در پای سفره‌های افطار فیلمبرداری کرده و در فضای مجازی با هشتگ #ستاره_باشیم و  #ستاره_های_زمین انتشار می‌دهند.

پوریوسفی تقویت و ترویج برگزاری محافل خانگی قرائت قرآن کریم را یکی دیگر از رویکردهای ستاد جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان در ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: فعالان مردمی برگزاری محافل خانگی قرآن کریم در حال شناسایی هستند و همچنین صندوقچه محافل خانگی قرآن کریم طی روزهای آتی برای نخستین بار در کشور در استان گیلان رونمایی خواهد شد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه اقدامات مذکور در قالب ستاد کشوری یاوران قرآن انجام می‌شود، بیان کرد: کلیه اقدامات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ماه رمضان امسال در قالب این ستاد اجرایی می‌گردد.

وی با بیان اینکه اقدامات قرآنی ماه مبارک رمضان امسال در قالب عملیات کشوری «زندگی با آیه‌‌ها» در حال پیگیری است، گفت: پویش مسطورا و پویش ستاره‌های زمین دو اقدامی هستند که ذیل این عملیات اجرایی می‌گردد.

پوریوسفی تقویت مراسمات افطاری ساده در محلات استان گیلان را یکی دیگر از اقدامات این ستاد عنوان کرد و افزود: به منظور پشتیبانی از برپایی محافل افطاری ساده اقلامی مانند پنیر، خرما و شکر در حال تهیه است که تا حد امکان در اختیار مجموعه‌های مردمی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha