مردم در جمهوری اسلامی محور اداره جامعه هستند
کد خبر: 4202535
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

مردم در جمهوری اسلامی محور اداره جامعه هستند

استاندار آذربایجان‌شرقی با طرح این سوال که پیشرفت چگونه محقق می‌شود، گفت: تکلیف اداره جامعه را مردم باید مشخص کنند؛ مردم برای اداره کشور در نظام جمهوری اسلامی محور هستند.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، نهم اسفندماه، در دیدار دانش آموزان نخبه استان با وی  با طرح این سوال که پیشرفت چگونه محقق می‌شود، گفت: تکلیف اداره جامعه را مردم باید مشخص کنند؛ مردم برای اداره کشور در نظام جمهوری اسلامی محور بوده و رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و اعضای شورای شهر را انتخاب می‌کنند. 

وی افزود: طرح پرسش و سوال از ویژگی‌های یک جوان است و دانش‌آموزان و نخبگان باید به مرحله‌ای برسند که هر فعلی را با سوال، جواب و اقناع انجام دهند.

رحمتی افزود: اگر جوانی برای سوال خود جوابی پیدا نکند، موج او را خواهد برد، اما اگر طرح سوال کرد و برای آن جوابی یافت و اقناع شد، در مسیری که برایش طراحی شده است، موفق خواهد شد. جوان یعنی زندگی و هر فرد در سه مرحله از دوران زندگی خود دست به انتخاب‌های مهم می‌زند که عبارت از زندگی شخصی، زندگی خانوادگی و زندگی اجتماعی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، خطاب به حاضرین در جمع تاکید کرد: اگر نمی‌توانید برای چراها جواب داشته باشید، پرس و جو کنید و پاسخ اقناع کننده برای آن پیدا کنید تا بتوانید به انسان موفقی تبدیل شوید. در زندگی باید سبک و روش انتخاب کردن را بیاموزید تا بتوانید انتخاب‌های درستی داشته باشید.

وی تاکید کرد: شما باید در زندگی شخصی و خانوادگی خود دست به انتخاب‌های آگاهانه، با مطالعه و همراه با پرسشگری بزنید تا انسان‌های موفقی شوید. اگر در جوانی، انتخاب گری و نحوه انتخاب را درست انجام دهید، در زندگی شخصی و خانوادگی و به طریق اولی در زندگی اجتماعی و جامعه مدنی به موفقیت خواهید رسید و این مسیر باید از زمان ورود به مدرسه شروع شود.

رحمتی، تاکید کرد: با وجود اختلاف نظر در تعریف موفقیت، همه جوانان به دنبال موفقیت در زندگی خود و در حوزه‌های مختلف هستند و چیزی که در این زمان به شما کمک خواهد کرد تا به اهداف خود برسید، مطالعه هدفمند است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اگر می‌خواهید در زندگی شخصی، خانوادگی یا اجتماعی اهل انتخاب‌های صحیح باشید، باید به خود ارزش بدهید و مسیر انتخاب گری را بشناسید. 

وی اشاره‌ای به انتخابات 11 اسفند کرد و گفت: هر انسانی به دنبال رشد و پیشرفت است و خواسته جوانان این است که این کشور پیشرفت کند و مولفه‌های زندگی در آن ارتقا باید. اگر مردم صحنه را خالی کنند و تصمیم سازی نکنند، آن وقت دیگران برای آنها تصمیم خواهند گرفت.

رحمتی، با بیان اینکه جوانان در این اندیشه باشند که خودشان باید سرنوشت کشور را تعیین کنند، یک موضوع کاملاً عقلی است، تاکید کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که برای ما بستر انتخاب را فراهم کرده و تمام آحاد مردم می توانند رای دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تمام اهداف، آمال و آرزوها باید در قانون متبلور شود و هر کسی در هر جایگاهی از استاندار تا بخشدار، شهردار، رئیس اداره و معلم و به آن چیزی عمل خواهد کرد که در کشور قانون شده است. ریل حرکت جامعه در مجلس تعیین می‌شود و مدیران مجری این قوانین هستند.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که اگر فردی به مجلس برود که مصلحت جامعه را تشخیص ندهد و نسبت به پیشرفت، تولید و اصلاح جامعه، دغدغه‌ای نداشته باشد، چگونه می‌تواند قانون گذاری کند؟ گفت: امروز هر جوان به تنهایی باید یک رسانه باشد و در مسیر جهاد تبیین و اگاهی بخشی جامعه گام بردارد. 

انتهای پیام
captcha