ایران قوی نیازمند مجلس قوی است
کد خبر: 4202520
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
استاندار آذربایجان‌شرقی:

ایران قوی نیازمند مجلس قوی است

مالک رحمتی، با بیان این‌که مسئولیت مجلس، ریل گذاری و تصویب قوانین است، اظهار کرد: آینده کشور و ایران قوی نیازمند مجلس قوی است تا دولت قوی هم قوانین آن را اجرا کند.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، نهم اسفندماه، در همایش جهاد تبیین ویژه ایثارگران، اظهار کرد: امروز نگاه دوست و دشمن به انتخابات یازده اسفندماه است و تحریک مردم به شرکت نکردن یا حضور کم، راهبرد دشمن است اما با بصیرت ایثارگران و مردم آگاه ایران و ولایتمدار تبریز و آذربایجان، دشمنان ناکام خواهند بود.

وی در خصوص نگاه‌های دوستان به انتخابات نیز افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا اثرگذار است و نگاه مردم کشورهایی چون یمن به ما است و اگر امروز این کشورها مقاومت کرده و تشیع و حشدالشعبی در عراق پیروز شده و داعش نابود شده است، همگی به پشتوانه و برکت اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و هیچ کس نمی‌تواند نقش ایران در معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را انکار کند.

رحمتی، با بیان این‌که مسئولیت مجلس، ریل گذاری و تصویب قوانین است، اظهار کرد: آینده کشور و ایران قوی نیازمند مجلس قوی است تا دولت قوی هم قوانین آن را اجرا کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه تمام قوانین و حتی بودجه کشور در مجلس نوشته شده و مجلس جایگاه بسیار بالایی دارد و در راس امور قانون گذاری است، تاکید کرد: مردم ضمن مشارکت حداکثری باید انتخاب اصلح برای فرستادن به مجلس داشته باشند که به دردشان بخورد، نه اینکه نماینده منتخب به فکر احزاب باشد.

وی ولایتمداری، پایبندی به ارزش‌های انقلاب، تجربه، سابقه، خوشنامی، دردآشنا و مردمی بودن را از جمله ویژگی‌های انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: تا روزگار باقی است، ما مدیون و بدهکار شهدایی هستیم که جان و آبرو و داشته‌های خود را فدا کردند تا ما امروز بتوانیم در امنیت و آرامش در کشورمان زندگی کنیم.

رحمتی افزود: نسبت به دوران قبل از انقلاب رشد زیادی داریم اما هنوز راه نرفته در شان مردم عزیز ایران و توسعه همراه با عدالت و معیشتی عمومی مردم زیاد است و باید در این راستا اتحاد و انسجام داشته باشیم و این نواقص را جبران کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در کنار برخی مشکلات و نواقص موجود در جامعه، دشمن تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران تابع مکتب اهل بیت(ع) و تشیع و ادامه دهنده راه اسلام است، درصدد لطمه زدن به امنیت و اقتدار نظام خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکل آن‌ها با مکتب و فرهنگ ایثار و شهادت ما است، گفت: اولین دستاورد جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و امامین انقلاب، استقلال و عزت کشور است و دشمن نیز متوجه آن بوده و به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید و از جنگ هشت ساله گرفته تا تحریم‌های شدید اقتصادی، امروز نیز با کارهای کودکانه سعی دارد تا زندگی مردم را مختل کند.

رحمتی، با بیان این‌که با بی اثر شدن نقشه‌های دشمن، هیمنه استکبار جهانی به هم ریخته است، ادامه داد: ابتدا شرکت‌ها و نهادهای نظامی، دولتی و انتظامی و سپس بخش خصوصی و افراد حقیقی را تحریم کردند و سپس نوبت به ایرانیان خارج از کشور رسید.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دشمنان ما روی یزید و یزیدیان را سفید کردند و دست روی هر چیزی گذاشتند تا کشور را به زانو در بیاورند ولی جوانان انقلابی در این سرزمین رشد کردند و اقتصاد درونی کشور با اقتصاد مقاومتی در برابر این نقشه‌ها ایستادگی کرد و به همت جوانان عزیز در برخی صنایع هم خودکفا شدیم.

وی با بیان اینکه کشورمان، تحریم را به فرصت تبدیل کرده است، اظهار کرد: اکنون دشمن کارهایی را انجام می‌دهد تا با ایجاد نارضایتی‌های کوتاه مدت و مستمر مردم را از نظام دور کند. راه مقابله با توطئه های دشمنان، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد تبیین است.

انتهای پیام
captcha