انتخابات مهم‌ترین عرصه برای تبلور مردم‌سالاری دینی است
کد خبر: 4202485
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
امام جمعه میاندوآب:

انتخابات مهم‌ترین عرصه برای تبلور مردم‌سالاری دینی است

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده گفت: انتخابات مهم‌ترین رویداد برای تبلور مردم‌سالاری دینی در کشور ما محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام جمعه میاندوآبحجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام جمعه میاندوآب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی ضمن اینکه فرا رسیدن انتخابات را یادآوری کرد، گفت: این رویداد سیاسی بهترین عرصه برای تبلور مردم‌سالاری دینی در کشور عزیز ما به شمار می‌رود که جهاد تبیین درباره اهمیت این موضوع ضروری است.

وی با بیان اینکه روز جمعه انتخابات برگزار می‌شود، اضافه کرد: باید حضور حداکثری و آگاهانه در آیین سیاسی و اجتماعی فوق داشته باشیم، به ویژه اینکه کشورهای دوست و دشمن به آن چشم دوخته‌اند و همه رویدادهای انقلاب اسلامی را رصد می‌‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده مردم را موتور اصلی حرکت جامعه و تضمین‌کننده سعادت، رشد و تعالی ایران اسلامی دانست و ادامه داد: بدون‌حضور و مشارکت آنان، اهداف متعالی اسلام و جامعه هرگز تحقق نخواهد یافت.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مردم در قانون اساسی از جایگاه رفیع و اهمیت فراوانی برخوردار هستند، ادامه داد: مرور گذرا بر قانون اساسی، مطالعه فصول و اصول مختلف آن نشان می‌دهد  مردم نقشی اساسی و جدی در ابعاد مختلف دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تأسیس نظام جمهوری اسلامی، استمرار و اداره نظام همواره نقش‌آفرین بوده‌اند همچین برپایی چندین انتخابات از بدو پیروزی انقلاب تاکنون یک سند دیگر بر این ادعا است.

امام جمعه میاندوآب شرکت در انتخابات را از مهم‌ترین عرصه‌ها و نمودهای نقش و تأثیر مردم در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: آحاد مردم نه‌تنها در انتخابات بلکه با حضور پرشور در راهپیمایی‌ها نشان داده‌اند هر چقدر از سال 57 فاصله می‌گیریم پایبندی‌شان به ارزش‌های انقلاب جدی‌تر از سابق می‌شود.

انتهای پیام
captcha