برخی جوانان نمی‌دانند شهید همت کیست
کد خبر: 4201731
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
حجت‌الاسلام خسروپناه:

برخی جوانان نمی‌دانند شهید همت کیست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیان دستاوردهای تمدن اسلامی و شیعی به خصوص انقلاب اسلامی بخش دیگری از جهاد تبیین است؛ امروز برخی جوانان حتی نمی‌دانند شهدای انقلاب اسلامی مانند شهید همت چه کسانی بودند.

به گزارش ایکنا، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، پنجمین گردهمایی طلاب دانش آموخته حوزه علمیه حضرت قائم(عج) چیذر با حضور حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیت‌الله سید علی‌اصغر هاشمی علیا، مؤسس و تولیت حوزه علمیه حضرت قائم(عج) چیذر برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در خصوص موضوع جهاد تبیین و انتخابات، با بیان اینکه در بخشی از آخرین وصیت امام علی(ع) آمده است که با اموال و جانتان به جهاد در راه خدا بپردازید؛ اظهار کرد: جهاد تبیین چند ساحت دارد که یکی از آن ساحت‌های مربوط به اعتقادات و رفع شبهات مربوط می‌شود. امروز پاسخ به شبهات دینی امری ضروری است چراکه باقی ماندن شبهه آسیب‌های جدی وارد می کند، آنچنان که برخی از جوانان به دلیل شبهات اعتقادی اقدام به خودکشی می‌کنند البته این امر در غرب نیز مشاهده می‌شود و رایج است. به همان اندازه که این مسائل را در جامعه مشاهده می‌کنیم ما نیز مقصر هستیم چون به خوبی مسائل را تبیین نکردیم.
 
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه پاسخ به شبهات جدید غیرت دینی می‌خواهد، بیان کرد: یک طلبه باید بتواند زمانی که در دانشگاه برای سخنرانی می‌رود به انواع شبهات پاسخ دهد.
 
وی ادامه داد: برخی از شبهات به احکام شرعی نظیر خمس و زکات و نماز و روزه بر می‌گردد، بیان دلایل رعایت احکام شرعی ضروری است.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیان دستاوردهای تمدن اسلامی و شیعی به خصوص انقلاب اسلامی بخش دیگری از جهاد تبیین است؛ امروز برخی جوانان حتی نمی‌داند شهدای انقلاب اسلامی مانند شهید همت چه کسانی بودند.
 
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی، تمدّن را ساخته است و توانسته آن را در جهان گسترش دهد. امروز ما دستاوردهایی داریم که در جهان تأثیر گذاشته مانند جریان مقاومت که در جهان گسترش یافته است. جریان مقاومت تا زمان شهادت سردار سلیمانی منطقه‌ای بود اما امروز جهانی شده و این نشان از تمدنی شدن است.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این در حالی‌ست که  قبل از پیروزی انقلاب جهان عرب و ناسیونالیسم عربی در مقابل رژیم صهیونیستی متحد شدند، اما شش روز دوام نیاوردند و عقب‌نشینی کردند. اما اکنون جریان کوچکی مثل حماس در غزه که محاصره زمینی و دریایی است، توانسته بعد از چند سال برنامه‌ریزی با 1200 نفر به اراضی اشغالی حمله انتقامی(در پاسخ به جنایت‌های طولانی این رژیم) کند و دیوار اسرائیل را خراب کند و 9 مانع را کنار بزند و 1300 نفر را به درک واصل کند، در ادامه هزار اسرائیلی هم به اسارت گرفته شدند، جریان مقاومت کاری کرد که در آمریکا و اروپا آبروی رژیم صهیونیستی رفت و اقتدارش متزلزل شد به همین دلیل رژیم صهیونیستی جنایتکارانه و بی‌رحمانه به غزه حمله کرد و 30 هزار نفر را شهید کرد.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اقتدار در عرصه علم و فناوری، نظامی و… همه نشان از تمدّنی بودن ایران است. در حوزه موشک ماهواره و پهپاد امروز خیلی پیشرفت کردیم، در این زمینه نیاز است که اردوهای راهیان پیشرفت برای جوانان با جدیّت از سوی مسئولان دنبال شود.
 
خسروپناه بیان کرد: امروز دستاوردهای فناورانه زیادی در کشور وجود دارد و دانشمندان ما در زمینه فناوری‌های نوظهور نیز ورود داشته‌اند، طلبه‌ها و روحانیون باید به این موضوعات توجه کنند، باید مباحثی نظیر فلسفه برای کودکان، فلسفه فناوری، فلسفه امنیت و غیره را فرا گیرند، فقه حکمرانی، فقه امنیت، فقه سیاست و فقه اقتصاد بدانند، حوزه علمیه باید در این زمینه‌ها به صورت جدی فعالیت داشته باشد.
 
وی تأکید کرد: اگر جهاد تبیین درست صورت پذیرد دیگر نیازی به تلاش برای حضور مردم در انتخابات نیست بلکه مردم خودشان می‌آیند. هر جا دستاورد مهمی داشتیم حاصل تلاش جهادگران مؤمن انقلابی بوده است، هر جا مافیا، رانت و فساد هست از سوی ضد انقلاب صورت گرفته است.
انتهای پیام
captcha