جهاد تبیین را برای آشنایی نسل جدید با دستاوردهای علمی انجام دهیم
کد خبر: 4201255
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
استقلال:

جهاد تبیین را برای آشنایی نسل جدید با دستاوردهای علمی انجام دهیم

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی به عموم مردم تبیین شود، گفت: نسل جدید باید با آخرین پیشرفت‌های علم و تکنولوژی در کشورمان آشنا شوند تا بدانند ایران اسلامی در دنیا حرف زیادی در مباحث علمی دارد.

بازدید جهادگران جهاددانشگاهی فارس از نمایشگاه هسته ای، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با برپایی نمایشگاه تخصصی «دستاوردهای صنعت هسته‌ای» در دانشگاه شیراز، مراسم بازدید جمعی از جهادگران جهاددانشگاهی فارس از این نمایشگاه امروز، 2 اسفندماه برگزار شد.

در این مراسم جمعی از جهادگران جهاددانشگاهی فارس اعم از اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی از معاونت‌های مختلف جهاددانشگاهی همره با ریاست واحد از این نمایشگاه بازدید کرده و از نزدیک با آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشورمان آشنا شدند.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس در حاشیه این مراسم گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای متعددی داشته است که لازم است این دستاوردها به وسیله جهاد تبیین به عموم مردم منتقل شود.

وی برپایی نمایشگاه صنعت هسته‌ای را یکی از تلاش‌هایی در این راستا دانست و افزود: نسل جدید باید با آخرین پیشرفت‌های علم و تکنولوژی در کشورمان آشنا شوند تا بدانند ایران اسلامی در دنیا حرف زیادی در مباحث علمی دارد.

مهدی زهتابیان، دبیر اجرایی نمایشگاه تخصصی «دستاوردهای صنعت هسته‌ای» نیز در حاشیه این مراسم گفت: این نمایشگاه در دانشگاه شیراز توسط سازمان انرژی اتمی با همکاری استانداری فارس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور در بازه زمانی 28 بهمن تا 2 اسفندماه در شیراز برپا شد، افزود: در این نمایشگاه آخرین فعالیت‌ها و محصولات سازمان انرژی اتمی اعم از  اکتشاف معدن اورانیوم، فراوری و غنی‌سازی و تولید سوخت اورانیوم، تولید کیک زرد، مدیریت پسماندهای پرتوزا، جداسازی ایزوتوپ‌ها و کاربرد‌های رادیو ایزوتوپ‌ها در پرتودهی مواد غذایی و محصولات کشاورزی و... به نمایشگاه گذاشته شد.

زهتابیان با یادآوری اینکه این نمایشگاه به خصوص به منظور بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان برپا شده است، گفت: علاوه بر این‌ها گروه‌ها و اقشار مختلف از نهادها و سازمان‌های مختلف نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز اظهار کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی مردم و نسل جدید با مباحث هسته‌ای در راستای جهاد تبیین است.

انتهای پیام
captcha