انتخابات شب قدر انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4201053
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی:

انتخابات شب قدر انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام منصور امامی گفت: انتخابات شب قدر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و با توجه به این که ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه قرار دارد و باید آبادانی این کشور به دست مردم اتفاق بیفتد و باید مسائل و مباحث انقلاب را به درستی برای مردم تشریح کنیم و آن‌ها را برای حضور در انتخابات ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ۱ اسفند در جلسه تجلیل از دست‌اندرکاران اعتکاف ارومیه اظهار کرد: اگر به مجموعه تاریخ و عمر بشر نگاه کنیم، و تعداد سال‌هایی که گذشته نظر داشته باشیم، ما در بین‌الطلوعین هستی قرار داریم و نباید خوابید که رزق در آن تقسیم می‌شود و ما در یک پیج تاریخی بزرگ قرار داریم که انتخابات نیز در پیش داریم و به سمت ظهور و تمدن اسلامی حرکت می‌کنیم حق خوابیدن نداریم.

وی افزود: امروز نیرویی که خود را نیروی دین و انقلاب می‌داند اگر بخواهد برکت زندگیش را از دست خواهد داد و تلاش همه شما این است که این خوبی‌ها در جامعه اسلامی محقق شود.

حجت‌الاسلام امامی بیان کرد: در روایات بیان شده که امام زمان (عج)« قیام بالسیف» می‌کنند و البته برای آن تفاسیر گوناگونی شده و بعضی از افراد اعتقاد دارند که امام با شمشیر ظهور خواهد کرد و بعضی آن را به سلاح روز تعبیر کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر پیامبر و امام (ع) شمشیر خدا هستند و مالک اشتر شمشیر امام علی (ع) و سردار سلیمانی شمشیر ولایت است، مومنین نیز در عصر غیبت خنجر برنده امام زمان هستند و قرار است این اسلحه‌ها حق و باطل را از هم تفکیک کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این که حفظ ایمان در آخرالزمان این اندازه سخت بوده به این دلیل است که در آخر‌الزمان فتنه‌ها و فریب‌ها بیش از گذشته می‌شود و ثابت قدم ماندن در مسیر ولایت کار سختی است. 

وی گفت: خدای متعال با بالا بردن حرارت‌های روزگار می‌خواهد مومنین را آبدیده‌تر کند و فتنه‌ها قرار است مومنین واقعی را از دیگران جدا کند و باید ایمان خودمان را به قدری سیقل دهیم که آمادگی پذیرش مشکلات در آخرالزمان را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام امامی عنوان کرد: انتخابات شب قدر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و با توجه به این که ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه قرار دارد و باید آبادانی این کشور به دست مردم اتفاق بیفتد و باید مسائل و مباحث انقلاب را به درستی برای مردم تشریح کنیم و آن‌ها را برای حضور در انتخابات ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام محمد فیضی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه نیز در این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی در نوع خود اتفاق بی‌نظیر است و همه به آن اذعان دارند و از اول کار با عزم و اراده مردم کار را شروع کرد و به پیروزی رسید و این برای ما توفیق است که در عصر انتظار امام زمان زندگی می‌کنیم.

وی افزود: مراسم اعتکاف امسال به اعتراف همه دست اندرکاران با حضور مردم به صورت عالی برگزار شد و نسبت به سال‌های گذشته تعداد افراد شرکت کننده در ارومیه دو برابر و مساجد سه برابر شده بود بود و بیش از ۲۰ مسجد در ارومیه اعتکاف را برگزار کردند.

وی افزود: امسال سیاستی که از اول امر دنبال می‌شد، این بود که مراسمات اعتکاف حاکمیتی نباشد و کارها را به مردم بسپاریم، همان کاری که انقلاب اسلامی با آن شروع شد و دولتی کردن کارها و حکومتی کردن مراسمات اشتباه تاکتیکی است و باید کارها به صورت مردمی پیش برود و ما امسال در اعتکاف دیدیم که اگر به مردم اعتماد شود نتایج عالی را به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام فیضی بیان کرد: بعضی از نهادهایی که بر اساس دستورالعمل‌های کشوری قرار بود در اعتکاف همراهی و همکاری کنند، اصلا در جلسات حضور پیدا نکردند و برخی‌ها هم که به جلسات آمده بودند و قول‌هایی دادند اما عمل نکردند و تبلیغات اسلامی با کمک مردم کار را پیش برد.

وی ادامه داد: برنامه تبلیغات اسلامی این است که در سال‌های آتی اعتکاف کاملا به دست مردم و روحانیت سپرده شود و مشکلات پیشرو هم حل شود تا اعتکاف سال‌های آتی بدون مشکل باشد و تلاش این است که ثبت نام‌ها کاملا بدون غیر حضوری و سامانه‌ای باشد تا هم آمار قطعی ثبت نام کننده‌ها برای برنامه‌ریزی‌های لازم در دست باشد و هم مشکلات کم شود. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: باید تحول و تربیت در این جلسات و نشست‌هایی شبیه اعتکاف اتفاق بیفتد و امام خمینی (ره) اولین اعلامیه‌ای که صادر کردند و در عنوان آن به این آیه اشاره کرد:« بگو که من به یک سخن شما را پند می‌دهم و آن سخن این است که شما خالص برای خدا دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها قیام کنید». مشکلات مسیر مانع کار نباید باشند و این مشکلات موضوع کارها است و نباید این مسئله ما را دلسرد کرده و ناامیدی ایجاد کند.

وی گفت: اگر بتوانیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به معنای واقعی به مردم تبیین کنیم مردم جلب خواهند شد و باید محاسن انقلاب را به مردم تبیین کنیم، بعضی از افراد ذره‌بینی به دست گرفته و فقط اشکالات را می‌بینند هر چند مشکلات را باید دید و آن‌ها را حل کرد اما نباید از موفقیت ها غافل شد.

حجت‌الاسلام فیضی عنوان کرد: امروز دشمن رسانه‌ها را در اختیار دارد و مطالب و خواسته‌های خود را به جامعه پمپاژ می‌کند و باید در برابر آن ما امید را به جامعه تزریق کنیم.

 

انتهای پیام
captcha