عذرخواهی فرماندار نیویورک بابت توجیه جنایت رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4200383
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

عذرخواهی فرماندار نیویورک بابت توجیه جنایت رژیم صهیونیستی

فرماندار نیویورک پس از توجیه جنایات اسرائیل در نوار غزه بابت این سخنان خود عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، فرماندار نیویورک پس از اظهارات خود در مورد نوار غزه که جنجال گسترده‌ای را در این شهر به راه انداخت و شاهد چندین تظاهرات در محکومیت تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته بود، عذرخواهی کرد.

کتی هوچول در جریان یک مراسم خیریه یهودی در شهر نیویورک اظهاراتی را بیان کرده بود که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

او در سخنانش گفت: اسرائیل توجیهاتی برای ویران کردن غزه در پی عملیات طوفان الاقصی دارد که توسط نیروهای گردان‌های قسام جنبش حماس علیه مقرهای نظامی و امنیتی آن انجام شد.

هوچول در مراسمی که توسط اتحادیه یهودیان نیویورک برگزار شد، در سخنرانی خود گفت: اگر یک روز یک بوفالو به کانادا حمله کند، روز بعد دیگر کانادایی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: این یک واکنش طبیعی است. شما حق دارید از خود دفاع کنید و مطمئن شوید که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود. این حق اسرائیل است.

فرماندار نیویورک پس از این سخنان که با واکنش انتقادی گسترده‌ای مواجه شد، اظهار کرد: بابت مقایسه‌ نامناسبی که انجام داده و کلمات ضعیفی که انتخاب کرده عذرخواهی می‌کند.

وی تصریح کرد: در حالی که من در حمایت از حق دفاع از خود برای اسرائیل صریح بوده‌ام، بارها گفته‌ام و همچنان معتقدم که باید از تلفات غیر نظامیان فلسطینی اجتناب شود و کمک‌های بشردوستانه بیشتری به مردم ارسال شود.

انتهای پیام
captcha