شکایت سازمان اسلامی آمریکا به خاطر تعلیق معلمان حامی فلسطین
کد خبر: 4200288
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

شکایت سازمان اسلامی آمریکا به خاطر تعلیق معلمان حامی فلسطین

شورای روابط آمریکایی اسلامی اعلام کرد که نسبت به تعلیق سه معلم شاغل در ایالت مریلند که به خاطر حمایت از فلسطین از کار تعلیق شده‌اند شکایتی را تنظیم کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی(CAIR)، این شورا اعلام کرد که سه معلم در ایالت مریلند به دلیل نظراتشان در حمایت از مردم فلسطین مورد تنبیه قرار گرفتند.

 این سازمان همچنین اعلام کرد که ناحیه آموزش و پروش مربوطه با محکوم کردن علنی معلمان قبل از انجام تحقیقات مناسب، به شیوه‌ای توهین‌آمیز و با تبعیض عمل کرده است.

در این شکایت که در دادگاه فدرال در مریلند تنظیم شده، از ناحیه آموزش و پرورش مربوطه و شورای آموزش به عنوان متهم نام برده شده است. این سازمان به دنبال غرامت و دستور جلوگیری از اجرای آن چیزی است که آن را «سیاست سرکوب غیرقانونی دیدگاه‌های مربوط به اسرائیل» می‌نامد.
 
این سه معلم، هاجر الهاگان، مسلمان مصری‌تبار که در دبیرستان ویتون تدریس می‌کند، آنیک رابینسون که در دبیرستان Bethesda-Chevy Chase تدریس می‌کند و آنجلا ولف که در مدرسه راهنمایی تاکوما پارک تدریس می‌کند هستند. بر اساس این دادخواست، هر سه نفر از اواخر سال 2023 از کار تعلیق شده‌اند و در انتظار نتیجه تحقیقات هستند.
 
در این دادخواست آمده است که الهاگان در آگوست 2023 پس از افزودن عبارت از «رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» به امضای ایمیل خود تعلیق شد.
 
در این دادخواست همچنین ذکر شده است که رابینسون و ولف در دسامبر 2023 پس از ارسال پیام‌هایی در رسانه‌های اجتماعی که از اقدامات اسرائیل انتقاد و با فلسطینی‌ها ابراز همبستگی کردند، تعلیق شدند.
 
در این شکایت آمده است که آموزش و پرورش با محدود کردن آزادی بیان معلمان بر اساس محتوا و دیدگاه آنان، قوانین مربوط به حقوق معلمان را نقض کرده است. این سازمان همچنین اعلام کرد که آموزش و پرورش مریلند بر اساس مذهب، منشأ ملی و وابستگی سیاسی آنها علیه معلمان تبعیض قائل شده است.
 
در این دادخواست آمده است: معلمان به همان روشی که خودشان و همکارانشان در مورد موضوعات دیگر داشتند ابراز نظر کردند اما شورای آموزش از طریق این تعلیق‌ها، یک سیاست غیرقانونی سرکوب دیدگاه‌های مربوط به اسرائیل را دنبال می‌کند که برای هیچ موضوع دیگری اتخاذ نکرده است.
 
CAIR اعلام کرد این تعلیق بخشی از الگوی گسترده‌تر تعصب ضد مسلمانان و ضد فلسطین در ایالات متحده است. این سازمان همچنین اعلام کرد که در سه ماهه آخر سال 2023، بیش از 3500 شکایت مبنی بر تبعیض و آزار و اذیت مسلمانان و فلسطینی‌ها دریافت کرده که نسبت به دوره‌های قبلی افزایش چشمگیری داشته است.
 
زانا غلاونجی، وکیل CAIR گفت: هیچ معلمی نباید به خاطر دفاع مسالمت‌آمیز از عقاید خود، صرف نظر از موضوع، از مجازات بترسد. ما از شورای آموزشی مونتگومری می‌خواهیم تا با احترام به حقوق همه مربیان برای مشارکت در گفت‌وگوی آزاد بدون ترس از مجازات، از ارزش‌های فراگیری و تنوع حمایت کند.
انتهای پیام
captcha