ولایت و نظام جمهوری اسلامی از نعمت‌های در دست ماست
کد خبر: 4197345
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

ولایت و نظام جمهوری اسلامی از نعمت‌های در دست ماست

رئیس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: دشمن تمام‌قد در جنگ شناختی ظاهر شده و خوب کار می‌کند. ما از امکانات در دست خود برای حمایت از دین خدا و جریان انقلاب چه کاری انجام دادیم؟ یکی از نعمت‌های در دست ما ولایت، نظام جمهوری اسلامی و خون شهیدان است

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مهدوی‌نسب رئیس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مهدوی‌نسب رئیس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی، امروز ۱۲ بهمن‌ماه، در اولین همایش بزرگ دانشگاهیان، فرهنگیان و آموزشگاه‌های عالی خراسان رضوی که در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: گاهی خداوند موضوعی را اراده می‌کند، اما واکنش و رفتار جامعه چیز دیگری است. وقتی خداوند بخواهد فرعون چند ده هزار کودک را از بین می‌برد، اما نمی‌تواند موسی را از بین ببرد و با دستان خودش موسی را از رود نیل نجات می‌دهد و در قصر خود قاتلش را بزرگ می‌کند. وقتی خداوند بخواهد بزرگترین سد و مانع طبیعی به نام رود نیل شکافته شده و خودش پلی برای نجات بنی‌اسرائیل می‌شود. وقتی خدا بخواهد آتش نمرود هم بر ابراهیم گلستان می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که شعار مرگ بر شاه می‌دادند برخی می‌گفتند چه می‌گویید؟ شاهی که آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل پشت آن است و ساواک و ارتش دستور شلیک مستقیم دارند، این شاه را می‌خواهید بیرون کنید؟ اما هر چیزی را اگر خدا بخواهد انجام می‌شود. در صحرای کربلا خدا و اصحاب خدا ظاهرا شکست خوردند و حسین فرزند رسول خدا به بدترین وجه به شهادت رسید، اما وقتی خدا بخواهد خون بر شمشیر پیروز است. الان یزید و یزیدیان کجا هستند؟ اما آثار بابرکت امام حسین(ع) جهانگیر شده است.

رئیس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی افزود: زمان جنگ می‌گفتیم خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی مراقبت بفرما و بعد از آن مرگ بر صدام می‌گفتیم که برخی می‌گفتند همه کشورها پشت صدام هستند و همه چیز به وی دادند، دو روز دیگر صدام اینجاست اما وقتی خدا بخواهد معجزه‌ای توسط بسیجیان امام(ره) در جنگ جهانی علیه ایران ایجاد می‌شود که در معادلات نظامی بی‌سابقه است.

مهدوی‌نسب با بیان اینکه در دنیا دو حرکت در جریان است، یکی حرکت به سمت خدا و دیگری حرکت از نور به طرف ظلمات، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند الان دشمن دست به جنگ ترکیبی زده و از هیچ چیزی هم فروگذار نکرده است. اگر بتوانند و می‌توانستند پریشب با همه خط و نشان‌هایی که کشیدند، اقدام می‌کردند. دشمن چون می‌داند نمی‌تواند در عرصه نظامی کاری علیه ما انجام دهد، راه به ظاهر ساده‌تر یعنی تصرف قلب و مغز جوانان ما را انتخاب کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از نمادهایی که در آمریکا در خانه و حیاط منازل مردم می‌بینیم، پرچم آمریکا است. الان با این پرچم در بین جوانان ما چه کار کردند؟ جوانان ما لباسی می‌پوشند که پرچم آمریکا روی آن نقش بسته است. خیلی‌ها توقع داشتند این نظام و انقلاب غیر از در نظر گرفتن اراده الهی در یک سال اول تمام شود. هشت سال جنگ تحمیلی و سلسله تحریم‌ها قطعا کمر هر نظامی را می‌شکند. این معادلات باید جواب می‌داد، اما ایمان و مقاومت مردم کمک کرد. تا زمانی که مردم هستند این اقدامات ضد ایرانی جواب نمی‌دهد. الان دشمنان روی اصل مقاومت کار می‌کنند و پایه‌های مقاومت را می‌زنند.

رئیس دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه انتخابات یکی از نمادهای مشارکت و حمایت ملت است، گفت: مقام معظم رهبری تاکید زیادی در زمینه انتخابات دارند و می‌فرمایند این صحنه نماد قدرت یک ملت و دولت است. همچنین می‌فرمایند همه آحاد مردم باید خودشان را موظف بدانند، علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت می‌کنند، دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند؛ این وظیفه است.

مهدوی‌نسب بیان کرد: در حال حاضر دشمن تمام‌قد در جنگ شناختی ظاهر شده و خوب کار می‌کند. ما از امکانات در دست خود برای حمایت از دین خدا و جریان انقلاب چه کاری انجام دادیم؟ یکی از نعمت‌های در دست ما ولایت، نظام جمهوری اسلامی و خون شهیدان است. روز قیامت از ما سوال می‌شود چقدر توانستیم برای دفاع از این نظام تلاش کنیم.

همچنین محمدتقی رجبی مشهدی، رئیس جبهه هماهنگی تشکل‌های انقلابی سلامت مشهد در بخش دیگری از این مراسم با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار کرد: با توجه به بیانات امام(ره) به یاد داریم که ایشان پیروزی انقلاب را متکی به توکل بر خدا و اتحاد و وحدت کلمه می‌دانستند و بر این دو موضوع تکیه می‌کردند.

وی با بیان اینکه یکی از نمودهای وحدت کلمه حضور در انتخابات است، افزود: در انتخابات گروه‌های مختلف مردم و سلیقه‌های مختلف فکری در کنار هم شرکت می‌کنند و پای صندوق‌های رأی می‌آیند. یکی از بیانات مهم امام(ره) این بود که حفظ نظام از اوجب واجبات است و مقام معظم رهبری نیز توصیه کردند حضور در انتخابات و رأی دادن وجوب دارد.

رجبی مشهدی گفت: برای ما که مقید هستیم، این مسائل مفهوم سنگینی دارد. گرم کردن تنور انتخابات، تبلیغ، تبیین و ترویج حضور مردم در صحنه و پای صندوق‌های رای جزو واجبات است. ما باید خانواده خودمان و هر فردی که اطراف ماست را ترغیب و تشویق کرده و جو انتخاباتی و تنور انتخاباتی را به سهم خود گرم کنیم. الان تمام دشمنان علیه نظام کار می‌کنند، بنابراین ما باید این انقلاب را تحویل نسل آینده و صاحب اصلی آن دهیم.

در ادامه محمدعلی کیانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: بنا به نظر کارشناسان، تا کنون هیچ گاه وضعیت خاورمیانه تا این اندازه مبهم و حساس نبوده است.

وی با بیان اینکه پشتوانه مردمی و دموکراسی دو مسئله بسیار مهم است، تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای منطقه دموکراسی وجود ندارد و انتصابی است، اما در کشور ما دموکراسی جریان دارد و انتخابات برگزار می‌کنیم. مفهوم انتخابات یعنی مردم، مردم یعنی مشارکت و مشارکت یعنی اقتدار. شرایط حال حاضر شرایط بسیار متفاوتی است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: یکی از رسالت‌های جامعه دانشگاهی این است که در مسائل مربوط به مشارکت مردم و انتخابات، وضعیت مقتدرتری را برای عرصه دیپلماسی فراهم کند. حرف جامعه دانشگاهی به عنوان یک جامعه اثرگذار همیشه مهم بوده است. رسالت جامعه دانشگاهی در انتخابات مهم بوده و ما باید به دیپلماسی کشور کمک کنیم.

کیانی اظهار کرد: در طول ۴۵ سال انقلاب، رشد کشور ما بسیار بیشتر از متوسط جهانی بوده، البته در یکی، دو سال اخیر نوساناتی داشته است. حفظ این نظام برای ما در حال حاضر از اوجب واجبات  است. امیدوارم بتوانیم حرکت مثبتی در جهت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باشیم.

انتهای پیام
captcha