«شور عاشقی»؛ روایت اسرای کربلا
کد خبر: 4196778
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
با فیلم فجر امسال

«شور عاشقی»؛ روایت اسرای کربلا

«شور عاشقی» عنوان فیلمی سینمایی به کارگردانی داریوش یاری است که در چهل‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت و روایت‌گر اسرای کربلا است.

جشنواره فیلم فجر

به گزارش ایکنا، فیلم سینمایی «شور عاشقی» ساخته داریوش یاری درباره دوران اسارت خانواده شهدای کربلا است که وظیفه تاریخی آن‌ها روایتی است که بتوانند ظلم بنی‌امیه را به گوش تاریخ برسانند. این فیلم یکی از آثار حاضر در چهل‌ودومین جشنواره فجر است. یاری، پیش از این مستند داستانی «کربلا جغرافیای تاریخ» را درباره واقعه عاشورا ساخته بود.

داستان فیلم «شور عاشقی» درباره کاروان اسرای کربلاست که از کوفه تا شام حرکت می‌کنند و سلما زنی است که مامور می‌شود رسانه کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب (س) باشد و با آگاهی دادن آدم‌هایی که توسط شمر و ماموران فریب خورده‌اند را روشن کند. در حقیقت این زن، اطلاع‌رسانی می‌کند تا نگذارد جای جلاد و شهید عوض شود و حقیقت بار دیگر گم شود. او که پرچم یا حسین (ع) را بلند کرده و در پیشاپیش کاروان حضرت زینب (س) حرکت می‌کند خودش نیز یکی از یاران کربلا می‌شود.

شهره موسوی، پیام احمدی‌نیا، مهدی زمین‌پرداز، سیامک صفری، نادر فلاح، علی استادی، بهزاد دورانی، بهرام ابراهیمی، بابک والی، رضا خدادادبیگی، میترا خواجه‌ییان، روح‌اله مهرابی، هادی آقاحسینی، مرتضی آقاحسینی، مرجان شکوفکی، پانته آ کیقبادی و مریم آهنگر در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. عمده تصویربرداری این فیلم در یکی از مناطق کویری خور و بیابانک انجام شده است.

در ساخت این اثر از اسناد ارزشمند تاریخی استفاده شده است. محمدحسین رجبی دوانی در این اثر به عنوان کارشناس حضور دارد. «شور عاشقی» محصول مشترک بنیاد شهید و بنیاد سینمایی فارابی است.

جشنواره فیلم فجر با «شور عاشقی» کربلایی می‌شود

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: داریوش یاری، مدیر پروژه: مسعود زمانی، مدیر فیلمبرداری: فریدون شیردل، تدوین: امیر ادیب‌پرور، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، صدابردار: فرخ فدایی، طراح صحنه: پیام حسین سوری، طراح لباس: نیاز حمیدی، طراح گریم: شهرام خلج، صداگذار: محمود موسوی‌نژاد، جلوه‌های بصری رایانه‌ای: روزبه شمشیری، منشی صحنه: سیده معصومه موسوی، عکاس: علی عارف‌نسب، جانشین تهیه‌کننده: سعید حران اف، مدیر تدارکات: بهمن صدیق، دستیارکارگردان و برنامه‌ریزی: مهدی توکلی.

انتهای پیام
captcha