اعتکاف فرصتی برای بهره‌گیری بیشتر از فضیلت‌‌های ماه رجب است
کد خبر: 4196401
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق:

اعتکاف فرصتی برای بهره‌گیری بیشتر از فضیلت‌‌های ماه رجب است

امیر سرتیپ دوم معصومی با اشاره به آثار سازنده اعتکاف بر فرد و جامعه، این ایام را فرصتی برای بهره‌گیری بیشتر از فضیلت‌‌های ماه رجب برشمرد

اعتکافبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق، با اشاره به تاکید اسلام بر انجام اعمال اعتکاف، اظهار کرد: اعتکاف یک عمل عبادی مستحب است و آثار بسیار سازنده‌‌ای برای فرد و جامعه دارد و غبار آلودگی که بر روح جامعه نشسته است، با معنویت اعتکاف و اعمال ارزشمند آن برداشته می‌شود.

وی با بیان این‌ که ایام اعتکاف فرصتی برای بهره‌‌گیری بیشتر از فضیلت‌‌های ماه رجب است، افزود: در شرایط و اعمال اعتکاف، روزه یک عمل واجب به شمار می‌رود و همین روزه در ماه مبارک رجب موجب می‌شود معتکفان از فضیلت این ماه بیشتر برخوردار شوند.

معصومی با تاکید بر این‌ که اعتکاف موجب خود سازندگی می‌شود، تصریح کرد: همه اقشار به ویژه نوجوانان و جوانان استقبال خوبی از اعتکاف دارند و حضور بزرگترها نیز در این مراسم پر فیض، نقش مهمی در انتقال نکات اخلاقی و الگو پذیری دارد.

وی افزود: ایام اعتکاف، امکان خلوت دل با خدا را بیشتر می‌کند و در این زمان که به خدا نزدیک‌ تر هستیم، حوائج و نیازهای خود را از خدا بخواهید.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در ادامه با بیان این که تبیین آثار اعتکاف، گامی موثر برای ترغیب حضور پررنگ جوانان در مراسم اعتکاف است، گفت: از آنجا که جوانان به دلیل آلودگی کمتر به گناه دارای نهاد و فطرتی پاک هستند، اگر بتوان آثار اعتکاف را برای آنها تبیین کرد و از تاثیر برکات آن در زندگی سخن گفت، حضور جوانان در این مراسم پررنگ تر شده و برای شرکت در اینگونه برنامه های مذهبی، تشویق و ترغیب می شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عدیده رئیس عقیدتی-سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق نیز فلسفه اعتکاف را تقویت ایمان، ارتقای باور مذهبی و تقرب به فضل الهی دانست و بیان کرد: فلسفه اعتکاف افزایش اعتقادات، باور مذهبی و تقرب جستن به سوی فضل الهی است و این سه روز می‌تواند پلی برای رشد و تکامل انسان باشد.

در پایان این مراسم از کلیه معتکفین با اهدا هدیه و بسته‌های فرهنگی تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha