حضور ۳ هزار دانش‌آموز ایلامی در مراسم معنوی اعتکاف
کد خبر: 4196195
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

حضور ۳ هزار دانش‌آموز ایلامی در مراسم معنوی اعتکاف

مدیرکل آموزش و پرورش استان از حضور ۳ هزار دانش‌آموز ایلامی در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: ۵۰ ویژه‌برنامه متنوع فرهنگی مذهبی برای دانش‌آموزان معتکف اجرا شد.

مراسم معنوی اعتکافبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام، علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۳ هزار دانش آموز ایلامی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده است، اظهار کرد: از این تعداد بیش‌ از ۲ هزار دختر و یک هزار نفر پسر هستند که در ۴۰ مسجد در سراسر استان معتکف شدند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی مذهبی برای دانش آموزان معتکف اجرا شده است، افزود: در راستای حمایت و پشتیبانی و کمک به هزینه‌های پذیرایی از دانش آموزان نزدیک  یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

درویشی ضمن تشریح برنامه‌های جانبی و فرهنگی، مذهبی برای دانش آموزان در ایام اعتکاف، گفت: در مدت زمان مراسم اعتکاف سعی بر غنی‌سازی اوقات در این ایام شده است و در همین راستا با اجرایی کردن برنامه‌های متنوع در قالب‌های برگزاری محافل انس با قرآن، ادعیه و زیارات، کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای، مباحث حجاب و عفاف، نشست‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جلسات پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی، برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) و مراسم عزاداری وفات حضرت زینب(س)، برپایی سفره صلوات و برگزاری کارگاه‌های مهدویت، آموزش عکاسی و تصویربرداری، نویسندگی و خاطره‌گویی در دستور کار قرار گرفته است که خوشبختانه با استقبال چشمگیر دانش آموزان معتکف همراه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان حضور پرشور و نشاط دانش آموزان ایلامی در این مراسم را نشان از علاقه این نسل به مراسم عبادی و مذهبی دانست و آن‌را یکی از مهم‌ترین راه‌های اجرایی کردن تربیت دینی، عبادی و اخلاقی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، مطرح کرد.

انتهای پیام
captcha