مادران، مُبلغ رفتار قرآنی در جامعه هستند
کد خبر: 4195878
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
امام جماعت پالایشگاه نفت شازند:

مادران، مُبلغ رفتار قرآنی در جامعه هستند

حجت‌الاسلام شاه‌حسینی با اشاره به اینکه مادران، مُبلغ رفتار قرآنی در جامعه هستند، گفت: اگر مادر با پدر خانواده رفتاری از سر احترام، درک شرایط و موقعیت داشته باشد، قطعاً فرزندان نیز از وی آموخته و زمینه توسعه فرهنگ قرآنی فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام شاه حسینی، امام جماعت پالایشگاه شازند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام غلام‌‌رضا شاه‌حسینی، امام جماعت پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند، امروز، پنجم بهمن‌ماه در مراسم افتتتاحیه بخش کتبی مرحله مقدماتی بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه این مجموعه، ضرورت قرآنی بودن و قرآنی زیستن را مورد تأکید قرار داد و گفت: حضور شما در این برنامه قرآنی مؤید این ادعاست.

وی با اشاره به ادعای تعدادی از به اصطلاح روشنفکران که بیان می‌کنند مبانی دینی و قرآنی بین آحاد جامعه کمرنگ شده است، ادامه داد: به‌طور قطع و یقین این ادعا کاملاً پوچ و بی‌اساس است و نمونه این امر را در این مجلس شاهدیم. خانواده‌های ما امروز با ایمان‌تر از قبل هستند. برداشت این ادعا مخصوص افرادی است که بین مردم زندگی نمی‌کنند.

شاه‌حسینی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امیدآفرینی که فرمودند: «آینده از آن اسلام است» استناد کرد و افزود: امروز برای این کتاب مبین که قانون جهان اسلام است جمع شده‌ایم و با اتکا به خداوند متعال و این مصحف شریف باید در راستای رونق فرهنگ قرآنی گام برداریم.

وی با اشاره به خجسته سالروز میلاد حضرت علی(ع)، انجام رفتار علوی و فاطمی در جامعه به ویژه از سوی بانوان را مورد تأکید قرار داد و گفت: بدون تردید مادران، مُبلغ رفتار قرآنی در جامعه هستند. اگر مادر با پدر خانواده رفتاری از سر احترام، درک شرایط و موقعیت داشته باشد، قطعاً فرزندان نیز از وی آموخته و زمینه توسعه فرهنگ قرآنی فراهم خواهد شد.

شاه‌حسینی اضافه کرد: مادران مسئول تربیت نسل قرآنی هستند. آنان نباید تلاش همسران خود را در ترازو قرار داده و گاه او را به دلیل شرایط موجود سرزنش کند. بهتر است همسران ویژگی‌های خوب یکدیگر نوشته و به یکدیگر هدیه دهند. بیان ویژگی‌های خوب در زندگی معجزه کرده و باعث دلگرمی بیشتر به زندگی می‌شود.

انتهای پیام
captcha