شهید نواب صفوی الگوی حماس در مقاومت علیه رژیم جعلی بود
کد خبر: 4194470
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

شهید نواب صفوی الگوی حماس در مقاومت علیه رژیم جعلی بود

همرزم و دوست شهید نواب صفوی با اشاره به اینکه پس از سفر نواب صفوی به ملل اسلامی جریاناتی شکل گرفت، گفت: به گفته حماس آنها مقاومت خود را از نواب الهام گرفتند، حرف نواب این بود که می‌گفت اگر ملت‌های مسلمان متحد شوند اسرائیل از بین می‌رود.

شهید نواب صفویبه گزارش ایکنا از همدان، محمدمهدی عبدخدایی، همرزم و دوست شهید نواب صفوی، امروز ۲۷ دی‌ماه، در بزرگداشت شهید نواب صفوی و روز غزه در همدان به سفر شهید نواب صفوی به اردن، سوریه، عراق و مصر برای حمایت از فلسطین و جلوگیری از استمرار رژیم جعلی اسرائیل اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۳۲۸ نواب صفوی در مسجد امام(فعلی) تهران گردهمایی برای جوانان ایجاد کرد که جوانان علیه رژیم جعلی که کشورهای غربی آن را به رسمیت شناخته بودند به پاخیزند.

وی افزود: نواب صفوی سفر خود را به سرزمین‌های اسلامی آغاز کرد، آیت‌الله صدر در لبنان از نواب‌صفوی استقبال کرد، سپس یوسف حنا که خبرنگار مسیحی بود طی ارتباط و صحبت با شهید نواب صفوی مسلمان شد، پس از آن نواب به سوریه رفت و به نماینده مسلمانان این کشور گفته بود «داد اسلام را از اسرائیل بگیرید»، بعد به اردن رفت و در مؤتمر اسلامی شرکت کرد. بعد از سفر او به این کشورهای اسلامی اخوان المسلمین در مصر، جمعیت مبارزین مسلمان در ترکیه، مسلمانان مجاهد در افغانستان و اخوه الاسلامی در عراق شکل گرفت و در مقابل آن برای اینکه اسلام را بکوبند ناسیونالیسم و مادی‌گرایی غربی را علم کردند همان ناسیونالیسمی که امام فرمودند کفر است. 

عبدخدایی با اشاره به اینکه نواب صفوی در مؤتمر اسلامی شرکت کرد، بیان کرد: در این گردهمایی در بین ۴۰ نفر از اعضای مؤتمر حضور داشت و سخنرانی کرد و از تمام اعضا می‌خواهد در مسجدی که در مرز فلسطین و اردن توسط اسرائیلی‌ها اشغال شده نماز بخوانند. همه در آنجا نماز اقامه می‌کند یکی از اعضای این مؤتمره می‌گوید سید همه ما را می‌خواستی به کشتن بدهی هر آن ممکن بود اسرائیلی‌ها رگبار را روی ما بگیرند، نواب صفوی جسورانه و شجاعانه پاسخ می‌دهد اتفاقا می‌خواستم همه ما را به شهادت برسانند چرا که شما نماینده ملت‌های مسلمان هستید تا با شهادت ما خون این ملل به جوش بیاید و مقابل اسرائیل بیاستند.

وی با اشاره به اینکه پس از سفر نواب صفوی به ملل اسلامی جریاناتی شکل گرفت، افزود: به گفته حماس آنها از نواب الهام گرفتند، اولین نخست وزیر اسرائیل بیان کرده بود این مرد هروی آمده در بین اعراب و اسرائیل جنگ راه بیندازد، اما حرف نواب این بود که می‌گفت اگر ملت‌های مسلمان متحد شوند اسرائیل از بین می‌رود. 

عبدخدایی با اشاره به سخنرانی که شهید نواب صفوی در دانشگاه قاهره داشت، گفت: این دانشگاه به هم ریخت ،ارتش دانشگاه را به آتش کشید و در نهایت نواب صفوی به رییس جمهور گفته بود برای حمایت از فلسطین باید به سوی کانال سوئز برود، نواب در ملاقات با سران مصر تماما از اسلام و قرآن صحبت می‌کرد. 

عضو جمعیت فدائیان اسلام با اشاره به اینکه با کوشش فدائیان اسلام مصدق روی کار آمد، تصریح کرد: اما او کاری کرد شهید نواب صفوی را دستگیر کردند و او ۲۰ ماه در زندان به سر برد. بعد آزادی به دیدن من آمد و به دیدار آقای حجتی و عجمین از اساتید حوزه رفتیم و مدتی پای درس آنها بودیم.

انتهای پیام
captcha