انتخابات باشکوه بیانگر حضور مقتدرانه‌ ملت در دفاع از کشور است
کد خبر: 4193503
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
امام جمعه رشت:

انتخابات باشکوه بیانگر حضور مقتدرانه‌ ملت در دفاع از کشور است

آیت‌الله رسول فلاحتی گفت: انتخابات پرشور در کشورمان در افزایش اقتدار و عظمت ملت‌های اسلامی نقش دارد و نشانگر حضور مقتدرانه‌ ملت در دفاع از کشور، انقلاب و ارزش‌های متعالی اسلامی خواهد بود، بنابراین سرنوشت کشور به انتخابات گره خورده است.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان، امروز، 22 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اهمیت حفظ آبرو و اسرار مردم اظهار کرد: عواملی مانند عصبانیت، احساسات به‌دور از عقلانیت و خشم بی‌جا باعث می‌شود شخص اسرار و امور شخصی دیگران را برملا کند و ممکن است همین فرد بعد از ساعاتی پشیمان شود.

امام جمعه رشت با اشاره به آغاز ماه رجب و حوادث و رخدادهای تاریخی این ماه پربرکت افزود: از این ماه پربرکت غافل نشوید و حداقل 15 تا 20 دقیقه بعد از نماز صبح سعی کنید دعاهای ماه رجب را قرائت کنید و در طول روز نیز به دعاهای این ماه توجه داشته باشید.

نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان سالروز ولادت باسعادت امام محمدباقر(ع) را تبریک گفت و افزود: امام محمدباقر(ع) در روایتی فرمودند «انسان بدزبان، مورد خشم خداست» لذا زبان را کنترل کنید.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به سالروز شهادت امام علی‌النقی(ع) تصریح کرد: در روایتی از امام معصوم آمده است که انسان‌ها در دنیا با مال محشور هستند اما در آخرت با عمل محشور می‌شوند پس تلاش کنید در کنار مال عمل صالح داشته باشید و مال می‌تواند وسیله‌ای برای تقرب انسان به پروردگار شود.

امام جمعه رشت با اشاره به 26 دی‌ماه 1357 روز فرار ذلیلانه محمدرضا پهلوی و آزادی این مرز و بوم پس از 2500 سال حکومت شاهنشاهی تصریح کرد: ملت ایران ملتی نجیب در طول تاریخ بودند، اما شاهان ملت ایران را ذلیل کردند که در سایه تلاش عالمان شیعه، امام عظیم‌الشأن(ره) و مردم، حکومت 2500 ساله شاهنشاهی در ایران ریشه‌کن شد و دیگر باز نخواهند گشت زیرا ملت راه خود را پیدا کرده است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم و تشکر ایشان از حضور همه‌ جانبه ملت اشاره و بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در اکثر سخنرانی‌های خود از امام راحل، باعظمت یاد می‌کنند و همیشه قدردان، دلسوز و فریادرس ملت بوده و هستند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان با اشاره به بیانات رهبر‌ معظم انقلاب مبنی بر اینکه کم‌رنگ و کوچک و بی‌اثر جلوه دادن حضور مردم در صحنه‌های انقلاب از شگردهای دشمن است، گفت: دشمن تلاش می‌کند که جوانان را نسبت به آینده ناامید کند و سعی دارد ملت و جوانان ایران را از آمریکای زورگو و صهیونیست غاصب بترساند، در حالی‌ که این جنایتکاران در طول ۴۴ سال گذشته هیچ غلطی نکرده و نمی‌توانند بکنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مسئله حجاب اظهار کرد: ایشان فرمودند به قضیه حجاب و امثال آن باید با این نکته توجه کرد که این مسئله فقط براثر ناآگاهی عده‌ای از موضوع حجاب نیست بلکه عده‌ای اندک با بی‌حجابی و کشف حجاب، انگیزه مخالفت با نظام دارند‌.

امام جمعه رشت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات افزود: مردم باید در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب و کشور از جمله انتخابات حضوری پرشور داشته باشند و انتخابات باشکوه و پرشور در کشورمان نیز در افزایش اقتدار و عظمت ملت‌های اسلامی نقش دارد و نشانگر حضور مقتدرانه‌ ملت در دفاع از کشور، انقلاب و ارزش‌های متعالی اسلامی خواهد بود، بنابراین سرنوشت کشور به انتخابات گره خورده است اگرچه منتخبان مردم نمی‌توانند همه گره‌ها را باز کنند، اما باید تمام تلاش خود را برای گره‌گشایی از کار مردم انجام دهند.

وی عبور ناوشکن ایرانی از تنگه باب‌المندب و رسیدن به دریای سرخ را افتخار بزرگی برای ایران و باعظمت دانست و افزود: دریای سرخ و باب‌المندب از موقعیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به‌طوری‌ که سالانه ۱۶ هزار کشتی نظامی و تجاری از این دریا عبور می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان با بیان اینکه ۳۰ درصد تولیدات نفت جهان نیز از دریای سرخ عبور می‌کند، گفت: حضور مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی در این آبراه‌های جهانی بسیار مهم و باعث شگفتی و نگرانی آمریکا و اروپایی‌ها شده است، اما جمهوری اسلامی همچنان در تلاش است تا در اقیانوس‌های بزرگ جهان حضور مقتدرانه داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه «داعش» توسط دولت‌های مفسد جهانی شکل گرفته است، تصریح کرد: دشمن با این حرکت‌های ناموزون در جمهوری اسلامی به‌دنبال ناآرام کردن منطقه است و از سوی دیگر می‌خواهند کاری کنند تا ایران وارد ماجرای تقابل مستقیم با رژیم جنایتکار صهیونیستی شود البته جمهوری در وقت مقتضی و در صورت فقدان مانع، از هیچ تلاشی برای حمایت و کمک به فلسطین دریغ نخواهد کرد، اما دشمنان در تلاشند تا از تأثیرگذاری ایران در منطقه بکاهند و در عین حال فضای کشور را امنیتی کنند اما موفق نخواهند شد.

امام جمعه رشت با اشاره به اقدامات برخی کاندیداها گفت: برخی کاندیداها با حضور در روستاها کم‌کم پذیرایی‌های خود را آغاز کرده‌اند، در حالی‌ که این کار ممنوع است و این‌گونه اقدامات پرونده آنان نماینده سیاه می‌کند.

انتهای پیام
captcha