دهه فجر بستر اساسی برای پاسخ به گره‌های ذهنی است
کد خبر: 4192417
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
معاون استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

دهه فجر بستر اساسی برای پاسخ به گره‌های ذهنی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری با مهم ارزیابی کردن وظیفه کمیته‌های خاص نوجوانان و جوانان برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر، افزود: نسل جوان و نوجوان امروز گره‌های ذهنی مختلفی دارد و دهه فجر بستر اساسی برای باز کردن این گره‌ها به‌شمار می‌رود.

نشست ستاد دهه فجر استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امروز ۱۶ دی‌ماه در نخستین نشست هماهنگی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان با تسلیت فاجعه کرمان و شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان و با اشاره به اینکه امسال دهه فجر خاصی پیش رو است، اظهار کرد: دهه فجر امسال به رویدادی بسیار مهم یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری منتهی می‌شود و حضور پرشکوه و همگانی مردم حتی در سنین پایین و مدارس، کودکستان‌ها و مهدها در این صحنه ملی حائز اهمیت است.

وی با ذکر اینکه انتخابات پرشکوه منجر به تولید قدرت نرم در مقابل جنگ ترکیبی خواهد شد، ادامه داد: برنامه‌های دهه فجر و به‌ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن طلیعه‌ای برای حضور مردم در انتخابات پیش‌رو خواهد بود لذا باید تلاش کنیم تا دهه فجر امسال را باشکوه برگزار کنیم.

حسین‌میرزایی بیان کرد: رؤسای کمیته‌های ستاد دهه فجر، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در کنار برنامه‌هایی که دارند و بسیار هم پسندیده است، لازم است یکی دو برنامه محوری و با خلاقیت را به‌عنوان برنامه محوری و تبیینی و تأثیرگذار برگزار کنند و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز پیگیر موضوع باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تصریح اینکه برنامه‌های دهه فجر باید با رویکرد بصیرت‌افزایی ترسیم و اجرا شوند، توضیح داد: تبیین گفتمان ناب و فاخر انقلاب اسلامی و امامین انقلاب به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان باید در دستور کار قرار گیرد و این برنامه‌ها منجر به وحدت ملی در استان و شهرستان‌ها، شهرها و روستاها شود.

حسین‌میرزایی با مهم ارزیابی کردن وظیفه کمیته‌های خاص نوجوانان و جوانان برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر، افزود: نسل جوان و نوجوان امروز گره‌های ذهنی مختلفی دارد و دهه فجر بستر اساسی برای باز کردن این گره‌ها به‌شمار می‌رود.

وی افزود: ستاد استانی دهه فجر متشکل از ۲۷ کمیته است که ریزموضوعات در این کمیته‌ها در جلسات منظم، مستمر و مؤثر به بحث و تبادل و نظر گذاشته خواهد شد و تصمیم‌گیری می‌شود؛ موضوعات کلان نیز در ستاد استانی مطرح می‌شوند.

حسین‌میرزایی گفت: برگزاری برنامه‌های دهه فجر باید منجر به تغییر نگرش شود و این نیاز به فکر و اندیشه دارد و برنامه‌ها باید با خلاقیت همراه شود. 

رئیس ستاد انتخابات استان در پایان با تأکید بر اینکه باید به موضوع انتخابات در برنامه‌های دهه فجر توجه ویژه شود، بیان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه برآیند و گویای میزان تأثیرگذاری برنامه‌های دهه فجر است که امیدواریم پرشکوه برگزار شود و این شور و شکوه به شکوه انتخابات گره بخورد. 

کمیته‌های ۲۷ گانه ستاد دهه فجر استان تشکیل شد

در ادامه، موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای فاجعه کرمان، اظهار کرد: امروز نخستین جلسه ستاد استانی دهه فجر برگزار می‌شود که ۲۷ کمیته دارد، همچنین ستادهای شهرستانی، بخش‌ها و روستاها در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها تشکیل شده و برنامه‌های ناظر به این دهه ترسیم و طراحی و اجرا خواهد شد.

وی به ۲۷ کمیته ستاد دهه فجر چه در سطح استانی و چه شهرستان‌ها و شهرها و روستاها اشاره کرد و ادامه داد: این کمیته‌های ۲۷ گانه شامل اصناف و بازاریان، هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی، ایثارگران، بسیج، حوزه و روحانیت، دانشجویی، رسانه ملی، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، روستایی و عشایری، زنان و خانواده، صمت، فرهنگیان و دانش‌آموزان، فضاسازی‌ و مدیریت شهری، فضای مجازی، قرآن، قوه قضاییه، کارگری، کودک و نوجوان، مساجد و بقاع متبرکه، ورزش و جوانان، دستگاه‌ها و نهادها، همیاری و سازمان‌های حمایتی، هنر و هنرمندان، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها، نظارت و بازرسی، امنیت و انتظامات و بانک‌ها است.

انصاری در پایان گفت: شرح وظایف و برنامه‌های پیشنهادی کمیته‌ها در قالب یک بسته کامل به دستگاه‌های مربوط به هر کمیته ارسال کردیم و در اسرع وقت باید برنامه‌ریزی خود را برای دهه فجر آغاز کنند.

انتهای پیام
captcha