تبیین مکتب «شهید سلیمانی» وظیفه همگانی است
کد خبر: 4190595
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

تبیین مکتب «شهید سلیمانی» وظیفه همگانی است

امام جمعه موقت قزوین گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک مکتب است و همه باید تبیین‌گر و مروج مکتب این شهید بزرگ انقلاب اسلامی باشند.

خضری امام جمعه موقت قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که هشتم دی در مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی به بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک مکتب و مصداق واقعی مکتب امام جعفر صادق (ع) است.

این مسئول ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ویژگی‌های بارز و منحصر به فردی داشت که همه باید تبیین‌گر و مروج مکتب سلیمانی این شهید بزرگ انقلاب اسلامی باشند.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی این بود که جریان مقاومت را در مردم ایجاد کرد، سردار سلیمانی همواره مردم را به راه اسلام و دین دعوت می‌کرد و هنر این شهید عزیز آن بود که از یک فرد شرور، مسئول و فرمانده میدان بسازد.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی توانست ملت‌ها را به میدان بیاورد و در یمن و عراق همه مردم را علیه استکبار بسیج کند، روش حاج قاسم سلیمانی در مقاومت، به قرآن مجهز بود که مهمترین ویژگی این روش صداقت، اخلاص و دعوت به سوی حق و پیامبران و ائمه اطها (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه دردمند مردم بود و همواره به مستضعفان فکر می‌کرد و مرام و مسلک او شفقت و مهربانی بود، یکی از ویژگی‌های یاران امام زمان (عج) این است که خواب ندارند، خیلی از همرزمان و خبرنگارانی که کنار سردار سلیمانی بودند اظهار کرده‌اند که حاج قاسم گاهی اوقات تا ۷۲ ساعت نمی‌خوابید.

خضری با اشاره به شهادت سید رضی موسوی گفت: شهید سید رضی نیز همانند شهید سلیمانی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی درخشید و برخی از ویژگی‌های شهید سلیمانی را داشت و اسرائیل چون این موضوع را می‌دانست او را مورد هدف قرار داد و به شهادت رساند.

انتهای پیام
captcha