مادران شهدا خود گنجینه‌ای از خاطرات گرانبها هستند
کد خبر: 4190245
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

مادران شهدا خود گنجینه‌ای از خاطرات گرانبها هستند

استاندار همدان با بیان اینکه مادران شهدا خود گنجینه‌ای از خاطرات گرانبها هستند، گفت: همسران و مادران شهدا با همت، ایمان و اراده راسخ خود حماسه آفرینی کردند، فرزندانی را تربیت کردند که از اسلام، قرآن و مکتب دفاع کردند.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، امروز 6 دی‌ماه در گردهمایی مادران و همسران شهدای شهرستان همدان در حسینیه امام خمینی(ره)، اظهار کرد: کلمه مادر در همه فرهنگ‌ها مقدس است چراکه بزرگترین مسئولیت یعنی تربیت که بالاتر از آن چیزی وجود ندارد بر عهده مادر است و این نقش را خداوند متعال بر عهده مادر قرار داده است.

وی افزود: در مکتب انسان‌ساز مادر نقش برجسته‌ای دارد، پیامبر گرامی اسلام(ص) نسبت به دختر خود حضرت فاطمه(س) و همسر خود حضرت خدیجه(س) توجه ویژه‌ای داشتند، زمانی که جاهلیت دختران را زنده به گور می‌کردند پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) لقب ام‌ابیها می‌دهند و این نشان دهنده جایگاه زن در اسلام است، هم‌چنین خداوند دو سوره را به صورت ویژه برای بانوان با نام سوره نساء و مریم نازل کرده است که نشان از اهمیت، پاکی و اعتبار جایگاه زن در اسلام و قرآن است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه آنچه که مکتب اسلام نسبت به زن توجه ویژه داشته در هیچ دوره‌ای تاریخ سابقه ندارد، بیان کرد: در ادامه دیدگاه قرآن کریم در دوران انقلاب اسلامی نیز نقش برجسته زنان را می‌بینیم که نشان از نگاه امام خمینی(ره) بود، زنان در پیروزی انقلاب نقش برجسته‌ای داشتند، نمونه آن را در وجود خانم دباغ می‌بینیم که قبل از انقلاب مبارزات و شکنجه‌های زیادی را تحمل کرد، بعد از پیروزی انقلاب در کنار امام و همچنان در خط مبارزه بود و در کنار امام حضور داشت و پس از آن نیز در مجموعه‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران مسئولیت‌ها و نقش‌های زیادی را بر عهده داشت، این جایگاه یک زن را در انقلاب اسلامی نشان می‌دهد.

استاندار همدان اشاره کرد: نمونه دیگر این نقش آفرینی را در وجود سایر همسران و مادران شهدا که با همت، ایمان و اراده راسخ خود فرزندانی را تربیت کردند که از اسلام، قرآن و مکتب دفاع کردند، می‌بینیم. مادران شهدا خود گنجینه‌ای از خاطرات گرانبها هستند .

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه شهدای والامقام ما کم از امامزادگان نیستند، ابراز کرد: شهدا ملجأ و پناه بسیاری از افراد هستند، بسیاری از افراد برای گره گشایی به این شهدا متوسل می‌شوند. نسلی که در دوران دفاع مقدس حماسه‌ها آفرید و نسل کم نظیری بود، نسلی که انقلاب را از خطرات بسیار نجات داد و این ناشی از تربیت مادران، نان حلال پدران و حمایت همسران شهدا که در سن جوانی که اغلب بین 18 تا 25 سال بودند این حماسه‌ها را رقم زدند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه شهدا و این بانوان باعث افتخار هستند، گفت: شهدایی که تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی را بیمه کردند که اگر امروز به توانمندی‌هایی دست پیدا کردم حاصل خون شهدا و زحمان مادران و همسران شهداست.

انتهای پیام
captcha