خدمت جهادی متفاوت برای نسل جدید؛ تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 4189595
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

خدمت جهادی متفاوت برای نسل جدید؛ تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان گرمی طی فعالیت‌های فرهنگی خود اقدام به آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان در مورد مسائل روز و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای ایشان کرده است.

گروه جهادی

 به گزارش ایکنا، گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان گرمی طی فعالیت‌های فرهنگی خود اقدام به آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان در مورد مسائل روز و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای ایشان کرده است.

صغری عیوضی، مدیر گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان گرمی اردبیل در گفت‌و‌گو با ایکنا، ضمن تشریح چگونگی راه‌اندازی این گروه جهادی و فعالیت‌های آن در سطح شهرستان و استان اظهار کرد: این گروه جهادی در سال 1400 توانست مجوز رسمی فعالیت‌های خود را از سازمان بسیج سازندگی دریافت کرده و در سامانه اطلس جهادی ثبت شود.

وی ادامه داد: آغاز فعالیت گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با ایام شیوع کرونا در کشور بود و در این زمینه ابتدا اعضای گروه که اغلب از طلاب سطح شهرستان گرمی هستند، نسبت به خدمت‌رسانی به بیماران و آسیب‌دیدگان از کرونا اقدام کردند و سعی بر این داشتیم تا با اعطای بسته‌های معیشتی و کمک‌های مردمی به نیازمندان و بیماران مشکلات مردم را کاهش دهیم.

عیوضی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) به حوزه فرهنگی معطوف شده است، تصریح کرد: پس از پایان دوران شیوع کرونا در کشور، اغلب فعالیت‌های خود را بر پایه برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی کردیم و با توجه به اینکه اعضای گروه نیز از طلاب شهرستان هستند، بیشتر به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مردم پرداختیم.

مدیر گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه داد: در حوزه برنامه‌های فرهنگی، یکی از اهداف ما برنامه‌ریزی برای جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری است که در این زمینه نیز تاکنون دوره‌های مختلفی را در رابطه با مسائل روز و فتنه‌های مختلف دشمنان ایران اسلامی برای مردم شهرستان گرمی و مناطق اطراف برگزار کردیم که استقبال فراوان مردم را نیز به دنبال داشته است. 

عیوضی تصریح کرد: ارائه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین شاخص‌های آن نیز از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی است که در این راستا نیز طلاب آقا و بانوی گروه در ایام و مناسبت‌های مختلف در مساجد و اماکن متبرکه به سخنرانی و تبیین این بیانیه برای مردم می‌پردازند که این برنامه نیز به صورت مداوم در طول سال برای مردم تداوم دارد.

جهاد طلاب حوزه علمیه برای آگاه‌سازی مردم

وی در ادامه افزود: برپایی دوره‌های اندیشه‌ورزی و احکام نیز از دیگر  برنامه‌های اعضای گروه حضرت فاطمه زهرا(س) است. در این زمنیه نیز اعضای گروه مسائل اجتماعی روز که شامل معضلات و مشکلات اجتماعی و ... است را احصا کرده و نسبت به تبیین آن‌ها برای مردم اقدام می‌کنند. این مسئله باعث شده است تا والدین بیشتر با مشکلات نوجوانان و جوانان آشنا شده و در جریان راهکارهای رفع این مشکلات قرار گیرند. 

مدیر گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ویژه این گروه جهادی کمک به نوعروسان نیازمند برای تأمین جهیزیه است که در این زمینه با همکاری خیران و مردم شهرستان گرمی اقدام به تأمین لوازم مورد نیاز نوعروسان کرده و آن‌ها را در اختیار ایشان قرار می‌دهیم تا بتوانند با حداقل امکانات زندگی خود را آغاز کنند. 

عیوضی بیان کرد: بیان اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و ... نیز از برنامه‌های مدنظر اعضای این گروه جهادی است که تاکنون نیز دوره‌های مختلفی برای مردم اجرا کرده و نسبت به تبیین دیدگاه مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف برای مردم اقدام شده است. 

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: جهاد تبیین از نیازهای اساسی و بسیار مهم جامعه امروزی ماست و به همین دلیل تمامی تلاش گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) در همین مسیر است. فقدان آگاهی در رابطه با مسائل مختلف و فتنه‌های دشمنان باعث بروز مشکلات و معضلات اجتماعی می‌شود و به همین دلیل تمامی تلاش خود را معطوف تببین مسائل مختلف روز برای نوجوانان و جوانان کرده‌ایم تا بتوانند در فتنه‌های مختلف با آگاهی کامل در برابر دشمنان بایستند.              

انتهای پیام
captcha