بهره‌گیری از ظرفیت مردمی برای حل مشکلات
کد خبر: 4189254
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۴

بهره‌گیری از ظرفیت مردمی برای حل مشکلات

گروه جهادی شهید راحتی تالش با اجرای برنامه‌های جهادی مختلف به دنبال پای کار آوردن مردم برای حل مشکلات خود و استفاده از ظرفیت مردمی برای انجام امور جهادی است.

گروه جهادیبه گزارش ایکنا، طرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ از سوی معظم‌له به منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن آنان در سازندگی، جهادگری، توسعه عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی روستا‌ها و مناطق محروم با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج اعلام فرمودند. بسیجیان فعال در گروه‌های جهادی طی سال‌های گذشته خدمات مؤثری در نقاط محروم کشور و هنگام وقوع بحران‌های طبیعی داشته و منشأ خیر برای هموطنان شده‌اند.

عرفان ملیحی شکردشت، مدیر گروه جهادی شهید سلیمان راحتی گیلان در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح فعالیت‌های این گروه جهادی پرداخت و اظهار کرد: گروه جهادی شهید راحتی در سال 98 و تقریبا همزمان با شیوع کرونا در روستای سراگاه شهرستان تالش راه‌اندازی شد.

ملیحی ادامه داد: سال 98 گروهی از جهادگران از طرف سازمان بسیج سازندگی مأمور شدند تا خانه‌ای را برای محرومان در اطراف محله سراگاه احداث کنند. اعضای این گروه برای تهیه برخی از مصالح مورد نیاز خود به روستای سراگاه آمده و نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خود اقدام کردند.

وی افزود: در همین زمان برخی از نوجوانان و جوانان روستای سراگاه نیز برای احداث خانه محرومان به کمک گروه اعزامی از بسیج سازندگی شتافتند که همین امر باعث شد تا جوانان سراگاه کنار یکدیگر جمع شده و در همان زمان گروه جهادی خود را به نام شهید سلیمان راحتی که از شهدای منطقه سراگاه و شهرستان تالش بود، راه‌اندازی کنند.

مدیر گروه جهادی شهید راحتی بیان کرد: به توفیق الهی توانستیم در همان سال اول تأسیس این گروه جهادی، تعداد شش باب خانه مسکونی را برای محرومان منطقه احداث کنیم. این مسئله باعث شد تا در سال‌های بعد با قوت بیشتری به مسائل زندگی محرومان بپردازیم که در این راستا برنامه‌های مهمی همچون احداث خانه محرومان، احداث سرویس‌‎های بهداشتی و گرمابه برای خانه‌های نیازمندان، لوله‌کشی منازل و روستاها، جاده‌سازی و بهینه‌سازی مزارع کشاورزی و ماشین‌آلات مربوطه اقدام کنیم. 

ملیحی ادامه داد: تمامی هزینه فعالیت‌‎های گروه جهادی شهید راحتی از سوی خیران و مردم خیر منطقه تأمین شده است. هدف ما از اجرای برنامه‌های مختلف جهادی در حقیقت پای کار آوردن مردم برای حل مشکلات و استفاده از ظرفیت محلات برای انجام امور جهادی است. 

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم این گروه جهادی جاده‌سازی است که در این زمینه تاکنون حدود 400 متر مربع بتن‌ریزی برای جاده‌سازی در روستاهای منطقه داشتیم که این مسئله باعث شد تا رفت‌وآمد مردم در روستاها به راحتی و بدون مشکل انجام شود. در زمینه لوله‌کشی برای تأمین آب روستاها نیز تاکنون حدود پنج کیلومتر لوله‌کشی بین روستاها انجام داده‌ایم تا مردم محروم و زحمتکش منطقه به آب شرب پاکیزه دسترسی داشته باشند. 

مدیر گروه جهادی شهید راحتی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این گروه جهادی بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز تاکنون برنامه‌های مختلفی از برپایی دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و برگزاری یادواره‌های شهدا گرفته تا اجرای جشنواره‌های ورزشی با رویکرد ورزش‌های بومی برگزار کرده‌ایم که این برنامه‌ها با استقبال فراوان نوجوانان و جوانان روستایی مواجه شده است.

ملیحی تصریح کرد: همان‌گونه که اشاره شد، آغاز فعالیت گروه جهادی شهید راحتی همزمان با شیوع کرونا در کشور بود که در این رابطه نیز اعضای گروه برنامه‌های مختلفی همچون غربالگری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی، توزیع بسته‌های معیشتی و ... اجرا کردند که در این زمینه نیز توزیع دو هزار بسته معیشتی و طبخ و توزیع بیش از سه هزار پرس غذای گرم در میان محرومان منطقه انجام شد.

جمعه/////جهاد با هدف بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در حل مشکلات

وی اظهار کرد: لازم است تا از کمک‌های‌ هیئت‌امنای مساجد، دهیاری و شورای اسلامی روستای سراگاه کمال قدردانی را داشته باشم که در تمامی فعالیت‌های گروه جهادی شهید راحتی همراه ما بودند و کمک‌های ایشان باعث شد تا بتوانیم با سرعت بیشتری نسبت به خدمت‌رسانی به محرومان اقدام کنیم. 

مدیر گروه جهادی شهید راحتی بیان کرد: گروه‌های جهادی همواره بدون هیچ چشم‌داشتی وارد میدان شده و به محرومان خدمت می‌کنند اما از مسئولان تقاضا داریم تا حداقل امکانات اولیه حوزه‌های خدمت‌رسانی را در اختیار این گروه‌ها قرار دهند تا آن‌ها در مسیر خدمت‌رسانی خود با مشکل مواجه نشوند.  

ملیحی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های آتی گروه جهادی شهید راحتی جاده‌سازی برای لایروبی و احداث جاده‌ برای روستاهای اطراف روستای سراگاه است؛ چراکه برخی از این روستاها هیچ‌گونه راه ارتباطی مناسب برای رفت‌‌وآمد میان یکدیگر ندارند و باید در این زمینه اقدام کنیم و بتوانیم با کمک مسئولان مشکلات مردم را در این حوزه رفع کنیم.    

انتهای پیام
captcha