برنامه‌های ۹ دی منجر به تغییر نگرش در نسل جوان شود
کد خبر: 4188824
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

برنامه‌های ۹ دی منجر به تغییر نگرش در نسل جوان شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری تقارن ۹ دی‌ماه و هفته بصیرت امسال با ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن و روز مادر را فرصتی خاص مطرح کرد و گفت: انتظار می‌رود برنامه‌های این مناسبت‌ها به سمت جلسات آگاهی‌افزایی برود و به‌ویژه در نسل جدید منجر به تغییر نگرش شود.

محسن حسین میرزایی، معاون سیاسی استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی امروز، ۲۸ آذرماه در جلسه ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی و بزرگداشت مقام زن و روز مادر در چهارمحال‌وبختیاری با قدردانی از مردم ولایتمدار استان که در روزهای گذشته صحنه‌های باشکوه استقبال از شهدای گمنام دفاع مقدس را رقم زدند، اظهار کرد: مردم چهارمحال‌وبختیاری این باور را دارند که عزت، اقتدار، امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و ایثار شهدای والامقام و مدیون خانواده‌های معظم شهدا است لذا این استقبال پرشور و بی‌نظیر را در روزهای اخیر در جای‌جای استان مشاهده کردیم.

وی با ذکر اینکه شهدای گمنام هر جا که می‌رفتند حضور مردم بسیار گسترده و بی‌نظیر بود، ادامه داد: این استقبال چه در مرکز استان و چه در مسیرها و روستاهای میزبان شهدا پرشکوه بود و در رسانه‌ها شکوه این جمعیت را دیدیم که جای قدردانی دارد؛ فرهنگ ایثار، مقاومت و پایداری با فرهنگ ایرانی اسلامی و گفتمان فاخر امامین انقلاب عجین است.

حسین‌میرزایی با تصریح اینکه ۹ دی یادآور بصیرت مردم ایران اسلامی است، بیان کرد: ۹ دی امسال با ولادت حضرت زهرا(س) مقارن شده است، بانویی که نماد مقاومت و ایستادگی و پایداری هستند و مقاومت این بانوی بزرگوار و دفاع ایشان از امامت باعث پویایی اسلام عزیز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تقارن ۹ دی‌ماه و هفته بصیرت امسال با ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن و روز مادر را فرصتی خاص مطرح کرد و گفت: جا دارد دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های ویژه این ایام را طراحی و اجرا کنند. دشمن همواره در تلاش است تا ضرباتی را به نظام و کشور اسلامی تحمیل کند که یک نمونه آن را روز گذشته همه ما دیدیم اگرچه توطئه آنان برای التهاب و چالش عظیم در کشور به ثمر ننشست و بلکه خنثی شد.

حسین‌میرزایی با تصریح اینکه محافل هفته بصیرت باید به سمت برنامه‌های تبیینی و بصیرت‌افزایی به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان برود، توضیح داد: در این راستا، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و ورزش و جوانان با توجه به جامعه مخاطب خود رسالت سنگینی بر دوش دارند که انتظار می‌رود ورود قوی به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌های پیشنهادی همه لازم و خوب هستند اما انتظار می‌رود برنامه‌های هفته بصیرت و نیز ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و پس از آن، شهادت حاج قاسم سلیمانی به سمت برنامه‌های آگاهی‌افزایی برود و به‌ویژه در نسل جدید منجر به تغییر نگرش شود. در این راستا باید از اساتید و چهره‌هایی در این برنامه‌ها دعوت شود که زبان نوجوانان و جوانان را بلد هستند.

حسین‌میرزایی با اعلام اینکه تجمع مردم شهرکرد در حمایت از مردم غزه در دست برنامه‌ریزی است و دوم دی‌ماه برگزار می‌شود، تأکید کرد: اگر بخواهیم این برنامه‌ها مانند یک منظومه اثرگذار شکل بگیرد، همه دستگاه‌ها و مدیران پای کار بیایند تا این سه برنامه پیش رو یعنی هفته بزرگداشت مقام زن و مادر، هفته بصیرت و تجمع حمایت از مردم غزه به‌خوبی برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار پای کار آوردن مردم را بسیار مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: هر جا مردم در میدان بودند، شاهد اتفاقات بزرگ بودیم و مصادیق این موضوع در تاریخ چهارمحال و بختیاری فراوان است زیرا مردم این استان بصیرترین مردمان هستند. 

حسین‌میرزایی در پایان گفت: اطلاع‌رسانی مستمر و مؤثر با همکاری فعالان رسانه‌های استان و فضای مجازی، استفاده از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش اعم از دانش‌آموزان، فرهنگیان و سامانه شاد، تبیین شأن و نقش فاخر و بی‌بدیل زن و مادر برای جامعه در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها مورد انتظار است.

انتهای پیام
captcha