جهل و نادانی بزرگ‌ترین تهدید جامعه بشری است
کد خبر: 4188095
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
آیت‌الله رمضانی:

جهل و نادانی بزرگ‌ترین تهدید جامعه بشری است

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه بانوان مانند مردان باید دنبال روایتگری باشند، گفت: در تفکر غرب از یکدیگر خبری ندارند و بزرگ‌ترین خطری که جامعه بشری را تهدید می‌کند جهل و نادانی است.

آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) امروز، ۲۴ آذرماه در مراسم یادواره ۱۴ شهید روستای کنارسر بزرگ کوچصفهان که در مسجدالنبی(ص) این روستا برگزار شد، با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدا مسئولیت‌پذیری را در مکتب فاطمی آموختند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که حضرت زهرا(س) به ما آموخته درس مسئولیت‌پذیری است، افزود: حضرت زهرا(س) در زمان حیات، چند نوع مسئولیت‌پذیری شامل شناخت و معرفت خداوند، مسئولیت تربیت فرزندان، مسئولیت همسرداری، مسئولیت در قبال همسایه و مسئولیت جامعه را بر عهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه انسان موجودی مسئولیت‌پذیر در عرصه فردی و اجتماعی است، گفت: مسئولیت‌پذیری بر اساس انگیزه الهی امری ضروری است.

آیت‌الله رمضانی با تأکید بر اینکه شناخت حضرت زهرا(س) نسبت به خداوند در اوج خود بوده است، بیان کرد: هر کس از قلب سلیم برخوردار باشد می‌تواند پاسخگوی سلام مطلق خداوند باشد و حضرت فاطمه(س) در دوران خود در اوج عبودیت و بندگی بودند. افتخار بزرگی است که خداوند ما را با اهل‌بیت(ع) آشنا کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) نه فقط برای بانوان بلکه برای همه انسان‌ها ‌و بشریت الگو است، گفت: حضرت زهرا(س) با کمترین امکانات مادی فرزندان خود را به بهترین شکل تربیت کردند، ایشان یک معلم بودند و نسبت به جامعه احساس مسئولیت می‌کردند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه بانوان مانند مردان باید دنبال روایتگری باشند، تصریح کرد: در تفکر غرب از یکدیگر خبری ندارند و بزرگ‌ترین خطری که جامعه بشری را تهدید می‌کند جهل و نادانی است. ما زیارت عاشورا را می‌خوانیم اما به مقامات آن کمتر توجه می‌کنیم، زیارت عاشورا تحلیل واقعه عاشورا است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فاصله گرفتن از ولی خدا باعث می‌شود سر قرآن ناطق بر روی نیزه برود، گفت: بزرگ‌ترین آزمایش، در کنار ولی خدا ماندن است. برخی‌ها در فضای مجازی اخبار بدون مستند را منتشر می‌کنند و سبب ریختن آبروی دیگران می‌شود، این امر حرام قطعی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه مسئولان امانت‌داران انقلاب اسلامی و خون شهدا هستند و میزان ثروت یک نماینده از ابتدا تا انتهای دوره نمایندگی باید به همان مقدار باشد، تصریح کرد: بهترین‌ها باید در رأس امور خدمت به مردم در جامعه باشند.

وی با تأکید بر اینکه اگر جایی اختلاس و حقوق نجومی وجود دارد باید پیگیری شود و تعداد کم آن هم در نظام اسلامی زیاد است، گفت: باید خود را همواره وقف نظام و انقلاب اسلامی کنیم و همانطور که شهدا توانستند مسئولیت‌های خود را از حضرت زهرا (س) یاد بگیرند.

انتهای پیام
captcha