3 ویژگی دوره راهبران آموزش قرآن + فیلم
کد خبر: 4187010
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

3 ویژگی دوره راهبران آموزش قرآن + فیلم

رضا نباتی از مؤلفان کتب‌ درسی قرآن وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ارزیابی و نظارت، موضوع مهمی است که مغفول مانده، گفت: تا زمانی که در نظام آموزشی بر روند فعالیت معلم، نظارت نشود، انگیزه و اهمیت کافی بر انجام امور، وجود ندارد. بنابراین برگزاری دوره راهبران آموزش قرآن در این زمینه کمک‌کننده است.

راهبران آموزش قرآن

رضا نباتی، کارشناس برنامه درسی قرآن دفتر تألیف کتب درسی و از مؤلفان کتاب‌های درسی قرآن وزارت آموزش و پرورش طی اقدامی در آپارات، فایل‌های تصویری با عنوان «سه ویژگی دوره راهبران آموزش قرآن» را بارگذاری کرده است.

وی درباره این اقدام به خبرنگار ایکنا گفت: ارزیابی و نظارت، موضوع مهمی است که مغفول است و در نظام آموزشی تا زمانی که بر کار معلم، نظارت نکنیم، هم انگیزه کافی وجود ندارد و هم اهمیت کافی برای انجام وجود ندارد پس اهتمام به ارزیابی و نظارت، موضوعی حائز اهمیت است.

نباتی به برگزاری دوره راهبران آموزش قرآن مدارس شاهد سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این دوره برای نخستین بار در حال برگزاری است. این دوره دارای سه ویژگی مهم است؛ اولین ویژگی مهم آن تمرکز بر راهبری، دومین ویژگی، شیوه و شکل اجرای دوره است و سومین ویژگی مهم در شکل مأموریت راهبران آموزش قرآن در استان‌هاست.

این کارشناس برنامه درسی قرآن گفت: افراد حاضر در این دوره از میان افراد توانمند و با انگیزه مدارس شاهد انتخاب شده‌اند که به مدت دو روز یعنی ۱۶ ساعت با شیوه‌های نظارت بر اجرای برنامه درسی قرآن آشنا می‌شوند. این دوره در قالب چهار قطب و با حضور حدود ۱۰۰ مدرس و راهبر توانمند برگزار می‌شود.

نباتی ادامه داد: این دوره، به روش یادگیری معکوس است. یعنی پیشتر بیش از ۳۰ فیلم و نیز کتاب نهج‌القرآن و جزوات در اختیار مدرسان قرار گرفته و نیز دو جلسه وبینار برای آنان برگزار شده است. در دوره حضوری ضمن ارزیابی شرکت‌کنندگان، رفع اشکال و بررسی شیوه‌های ارزیابی و نظارت مؤثر مورد تأکید قرار خواهد گرفت.

وی به تبیین سومین ویژگی این دوره «شکل مأموریت راهبران آموزش قرآن در استان‌ها» پرداخت و افزود: یعنی افراد شرکت‌کننده در دوره در وهله نخست مدرس هستند و بعد راهبر؛ اما اول باید راهبری کنند و بعد مدرسی دوره‌های آموزشی معلمان را براساس بازدیدها و نیاز افراد بازطراحی و اجرا کنند.

نباتی تأکید کرد: بازدید و نظارت است که مشخص می‌کند یک معلم در چه بخشی از کتاب دچار مشکل و مسئله است و سپس مشخص می‌شود که در چند ساعت و با چه روشی باید آموزش ببینند. امید است با اهتمام معلمان و مدیران در اجرای این دوره گام‌های مثمرثمری برداشته شود.

فایل تصویری دوره دو روزه راهبران آموزش قرآن مدارس شاهد

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha