مسابقات معارفی در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد
کد خبر: 4185620
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
همزمان با سراسر کشور

مسابقات معارفی در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت امروز، 12 آذرماه همزمان با سراسر کشور در بخش معارفی به صورت کتبی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

مسابقات معارفی در دانشگاه آزاد رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌السلام والمسلمین سید محمدحسین صفوی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری امروز، 12 آذرماه در حاشیه برگزاری بیست‌وهشتمین دوره مسابقات معارفی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت ایام، اظهار کرد: این آزمون در بخش کتبی در دو سطح استادان و دانشجویان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه استادان در دو رشته سیره معصومان(ع) و سبک زندگی اسلامی با هم به رقابت می‌پردازند، افزود: تفسیر و ترجمه قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سیره معصومان(ع)، حفظ و مفاهیم احادیث معصومان(ع)، احکام، پرسمان معارفی از جمله 12 رشته مورد آزمون کتبی دانشجویان است.

صفوی گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی، معارف نهج البلاغه، حفظ فرازهای نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهای صحیفه سجادیه از جمله مواردی است که دانشجویان در این آزمون انتخاب کرده‌اند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان، با اشاره به تعداد شرگت‌کنندگان در این مسابقات تصریح کرد: تعداد داوطلبان در بخش‌های مختلف این آزمون 435 نفر بوده که از این تعداد 352 نفر دانشجوی دختر و تعداد 83 نفر دانشجوی پسر بودند.

وی افزود: مسابقات سراسری قرآن و عترت شامل دو بخش دیگر با عناوین آوایی(شفاهی)، هنر و ادبیات دینی نیز بوده که در بخش آوایی قاریان و حافظان و مداحان به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر به مسابقات استانی و سپس به مسابقات کشوری و در نهایت به مرحله ملی راه پیدا می‌کنند. در بخش هنر و ادبیات دینی و پژوهشی آثار هنری و ادبی و پژوهشی داوطلبان در 22 رشته جمع آوری و در یکی از واحدها داوری شده و به آثار برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha