ارتباط مستمر با مدارس از راهکارهای جذب دانش‌آموزان به کتابخانه‌های عمومی است
کد خبر: 4185618
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

ارتباط مستمر با مدارس از راهکارهای جذب دانش‌آموزان به کتابخانه‌های عمومی است

مسئول کتابخانه برتر در سی و یکمین دوره هفته کتاب، ارتباط مستمر با مدارس را یکی از راهکارهای جذب دانش‌آموزان به کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد گفت: طرح امانت گروهی کتاب با مشارکت مدارس و کتابخانه عمومی شهید باهنر پارس آباد اجرا می‌شود.

کتابخوانیبه گزارش ایکنا از اردبیل، سوسن روح‌آور، مسئول کتابخانه عمومی شهید باهنر شهرستان پارس‌آباد، 12 آذر ماه با اشاره به انتخاب این کتابخانه به عنوان یکی از کتابخانه‌های منتخب در سی و یکمین دوره هفته کتاب اظهار کرد: تلاش مجموعه عوامل و کارکنان این کتابخانه در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت فرهنگی این مجموعه برای جذب اقشار مختلف به سمت کتاب و کتابخانه است و در این راستا با هدف تحول در ترویج کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه‌های متعددی با محوریت کتاب اجرا می‌شود.

وی ارتباط مستمر با مدارس یکی از راهکار‌های جذب دانش‌آموزان به کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و افزود: بر اساس هماهنگی‌هایی که با مدارس صورت می‌گیرد کتابداران با حضور در مدارس برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله نشست‌های معرفی کتاب، مسابقه کتابخوانی و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی گروهی از جمله تهیه روزنامه دیواری را انجام می‌دهند.

مسئول کتابخانه شهید باهنر پارس آباد همچنین از انتخاب رابط بین کتابخانه و مدارس خبر داد و خاطر نشان کرد: با انتخاب یکی از کارکنان مدارس به عنوان رابط فرهنگی طرح امانت گروهی کتاب اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح کتاب‌های درخواستی دانش آموزان به رابط مدرسه و کتابخانه ارائه می‌شود تا در اختیار آنها قرار گیرد.

روح‌آور همچنین به نهادینه کردن فرهنگی مطالعه از دوران کودکی در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین حلقه‌های ارتباطی کتابخانه‌های عمومی با مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌هاست و اجرای برنامه‌های شاد از جمله قصه‌گویی و قصه‌خوانی و نمایش برای کودکان با هدف نهادینه کردن کتاب و کتابخوانی در مهد کودک‌های این شهرستان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha