کاشت نهال در دبیرستان شهید بهشتی رشت + عکس
کد خبر: 4185370
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

کاشت نهال در دبیرستان شهید بهشتی رشت + عکس

طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور امروز، یازدهم آذرماه همزمان با سالروز شهادت سردار میرزا کوچک خان جنگلی به صورت نمادین در دبیرستان شهید بهشتی رشت اجرا شد.

کاشت نهال در دبیرستان شهید بهشتی رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور امروز، 11 آذرماه همزمان با سالروز شهادت سردار میرزا کوچک خان جنگلی به صورت نمادین با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و منابع طبیعی استان، رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان در دبیرستان شهید بهشتی رشت آغاز شد.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم اظهار کرد: در بحث سند تحول بنیادین، یکی از ساعات مهم تدریس، ساعت زیستی است و باید معلمان در کلاس درس نسبت به کاربردی کردن این ساعت اقدام کنند.

وی افزود: بحث درختکاری و حفظ محیط زیست یکی از دستورالعمل‌هایی است که هر انسانی نسبت به آن وظایفی برعهده دارد، در این طرح کاشت مردمی درخت که چهار ساله است هر سال تعدادی اصله نهال در سراسر کشور کاشته می‌شود. سهم استان گیلان بیش از ۳۰ میلیون نهال است که از اداره‌کل منابع طبیعی استان تقاضا کردیم تا از این تعداد نهال، کاشت تعدادی از نهال‌ها در سه هزار فضای آموزشی استان که دارای فضای سبز هستند و خصوصاً اردوگاه‌های دانش‌آموزی و هنرستان‌های کشاورزی انجام گیرد.

رمضانی گفت: براساس توسعه پایدار، ما انسان‌ها وظیفه داریم زمین را همانطور که دریافت کردیم به همان شکل به نسل آینده تحویل دهیم، با وجود کارخانجات صنعتی و آلاینده‌های تولیدی آنها باید در این امر مشارکت فعال داشته باشیم و باید هر ایرانی سه نهال را برای این کار در نظر بگیرد، این فرهنگ‌سازی باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

سیدمازیار رضوی، مدیرکل منابع طبیعی گیلان هم در این مراسم با برشمردن اهمیت درختکاری، گفت: توسعه فضای سبز و درختکاری باعث جذب کربن دی اکسید می‌شود، باید با توجه به شرایط اقلیمی و بومی نسبت به کاشت گونه‌های مؤثر اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه هر هکتار جنگل می‌تواند ۶۸ نوع گرد و غبار را جذب کند، گفت: هر هکتار اراضی جنگلی، ۲.۵ تن اکسیژن را در طول سال تولید می‌کند، هر موجود زنده می‌تواند بدون آب و غذا تحمل کند ولی سه دقیقه بدون اکسیژن نمی‌تواند زنده بماند.

انتهای پیام
captcha