اقتدای شهید «سیدمحسن طباطبایی» به ارباب بی‌سر
کد خبر: 4185246
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

اقتدای شهید «سیدمحسن طباطبایی» به ارباب بی‌سر

پنجاه‌و‌پنجمین مراسم خاطره‌گویی و گرامیداشت شهدا با یاد شهید «سید محسن طباطبایی» و شهدای محله امامزاده حلیمه‌خاتون(س) در آستان مبارک حلیمه‌خاتون(س) شهر قزوین برگزار شد.

شهید سید محسن طباطبایی

به گزارش ایکنا از قزوین، به همکاری مؤسسه فرهنگی نامیرا و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین پنجاه‌و‌پنجمین مراسم خاطره‌گویی و گرامیداشت شهدا با عنوان «با این ستاره‌ها» به یاد یکی از شهدای دفاع مقدس شهید «سید محسن طباطبایی» و شهدای محله امامزاده حلیمه‌خاتون(س) در آستان مبارک حلیمه‌خاتون(س) شهر قزوین برگزار شد.

«سید محسن طباطبایی» هفتم دی ۱۳۴۶، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش سیدمحمدمهدی، معلم بود و مادرش فاطمه‌بیگم نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست‌و‌پنجم اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

از مرگ گریزی نیست

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با بیان اینکه یکی از سنت‌های تغییر ناپذیر حضرت حق موضوع مرگ است، گفت: مرگ هر ذی‌حیاتی را فرامی‌گیرد و گریزی از آن نیست؛ برای مرگ ۲ حالت متصور است؛ اگر مرگ به سراغ انسان بیاید از او به عنوان «میت و متوفی» یاد خواهد شد اما اگر انسان داوطلبانه و در راه خدا به استقبال مرگ بود جایگاه «شهید و شهادت» در انتظار اوست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع‌مقدس، در دفاع از امنیت، دفاع از وطن، دفاع از سلامت مردم و در دفاع از حرم، شهدا در قامت داماد به استقبال عروس شهادت رفتند و همانگونه که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید شهدا زنده‌آند و نزد پروردگارشان روزی دارند.

کریمی رئیس اوقاف شهرستان قزوین

وی بیان کرد: شهادت فنا شدن انسان برای رسیدن به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهید آگاهانه و به‌خاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن «فی سبیل الله» مرگ را انتخاب می‌کند. شهید در راهی کشته می‌شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل‌الله را داراست.

شهادت ۱۱۰ نفر از ساکنان محله حلیمه‌خاتون(س)

در ادامه رزمنده جانباز توکلی از هیئت امنای آستان حلیمه خاتون(س) به بیان شاخصه‌های این آستان مبارک و محلات اطراف آن پرداخت و گفت: تاکنون محله حلیمه خاتون(س) ۱۱۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. این محله مفتخر است که بیش از ۳۰۰ ایثارگر و جانباز و قریب به ۷۰۰ رزمنده از آن برای دفاع از خاک و ناموس وطن پا به میدان جهاد گذاشته‌اند که پایگاه مسجد آقاکبیر محل تجمع و گذرگاه این رزمندگان از دنیای مادی به جهان معنویت بود.

این رزمنده اظهار کرد: رئیس جمهور شهید محمدعلی رجایی، شهید عباس بابایی، سردار شهید اکبری رضایی و شهید بی‌سر حجت‌الله صنعت‌کار در دامان مادران خود در محله حلیمه خاتون(س) رشد و پرورش یافتند. سید موسی زرآبادی، آیت‌الله صامت، آیت‌الله اویسی، آیت‌الله مهدوی، آیت‌الله حاج‌آقا بزرگ علوی و نیز خاندان بزرگ شهید صفایی در مسجد و آستان حلیمه خاتون(س) تلمذ کرده و نفس زدند و به هدایت مردم پرداختند.

توکلی درباره شهید طباطبایی نیز بیان کرد: در ۲۴ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ روز جمعه در شرق دجله عاشورایی به پا شد. پس از نماز ظهر پاتک دشمن بسیار سنگین بود. اولین نفر سید محسن به شهادت رسید، شانه به شانه شهید بودم، گلوله مستقیم توپ سرش را برد و خونش بر سر و صورتم پاشید. دانش‌آموزی بسیجی که سادات بود، بسیجی واقعی بود و به حق می‌توان گفت کمتر از شهید حسین فهمیده نبود.

دفاع مقدس را به دیگر کشورها هم آموخته‌ایم

در ادامه سردار هاشم آذربایجانی از رزمندگان دفاع مقدس، گفت: شهدا گوش به فرمان امام خمینی(ره) به میدان جهاد رفته و به تکلیف خود عمل کردند و خداوند این امتیاز را برای شهدا قائل شد تا نوع مرگ را خودشان انتخاب کنند.

وی ادامه داد: عده‌ای خواستند همچون اربابشان بی‌سر وارد محشر شوند پس سر از بدنشان جدا شد و به شهادت رسیدند. عده‌ای با اذن از بانو فاطمه زهرا(س) پا به میدان گذاشته بودند پس گمنام ماندند و پیکرشان باز نگشت. امنیت کشور را مدیون خون شهدا و ایثار خانواده‌های شهدا هستیم و دستاوردهای شهدا سبب شده در جهان حرف اول را بزنیم.

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در سایه ولایت‌فقیه در امنیت هستیم. انقلاب ما صادر شده و دفاع مقدس را به دیگر کشورها هم آموخته‌ایم، چون سازمان ملل و حقوق بشری در کار نیست و این سازمان‌های بین‌المللی پس از به شهادت رسیدن ۱۴ هزار انسان در غزه تنها اقدامات جنایتکاران صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

سردار هاشم آذربایجانی

وی گفت: صهیونیست‌ها اصولی را برای خود قرار داده‌اند که اگر می‌خواهند کشور نیل تا فرات را تشکیل دهند باید به چهار اصل پایبند باشند. اصل نخست اینکه از نظر قدرت نظامی آنقدر قوی باشند که هیچ کشوری قدرت تهدید آن‌ها را نداشته باشد. آن‌ها در اصل دوم می‌گویند باید اشراف اطلاعاتی داشته و هر نقشه‌ای که علیه اسرائیل ترسیم شد را در نطفه خفه کنند.

آذربایجانی افزود: اصل سوم اینکه صحنه نبرد را به داخل خاک دشمن خود بکشانند که اگر اتفاقی هم افتاد تمام خسارات به آن کشور وارد شود و چهارمین اصل آنکه باید مردم اسرائیل در بهترین و امن‌ترین جای دنیا زندگی کنند.

این رزمنده سال‌های دفاع مقدس در پایان گفت: با همه ان استراتژی‌هایی که رژیم صهیونیستی دارد تنها یک گروه شبه نظامی در عرض ۱۴ دقیقه ۲۲ پایگاه نظامی اسرائیل را با خاک یکسان کرد و امروز اسرائیل قدرتی ندارد. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمود شکستی که اسرائیل از حماس خورد ترمیم ناپذیر است.

انتهای پیام
captcha