وقایع چهارم آذر سال 65 برای جوانان مرور شود
کد خبر: 4184010
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

وقایع چهارم آذر سال 65 برای جوانان مرور شود

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه چراغ شهدا همیشه روشن است، گفت: ما مدیون شهدای ۴ آذر اندیمشک هستیم، از این رو باید این وقایع مرور شود و آن‌ها را به دست جوانان بدهیم.

میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهوازبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در مراسم گرامیداشت ۴ آذر، روز حماسه مقاومت مردم اندیمشک که امروز شنبه چهارم آذر در اندیمشک برگزار شد، گفت: ما مدیون شهدای ۴ آذر هستیم. باید این وقایع مرور شود و آن‌ها را به دست جوانان بدهیم. چراغ شهدا همیشه روشن است و آن کسی که پیش روی او با چراغ شهدا روشن می‌شود من و شما مردم هستیم. قرآن نیز روی این نکته تأکید دارد؛ قرآن می‌فرماید حتی تصور هم نکنید که شهدا مرده هستند، بلکه آنها زنده هستند و حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۲۳ هزار شهید استان خوزستان لشکر خدا و زنده هستند، ادامه داد: ما اینجا جمع شده‌ایم تا یاد حماسه‌هایی را که شهدا رقم زده‌اند زنده نگه داریم و علت برقراری و پایداری ایران را مرور کنیم. یاد شهدا خاصیت دارد و علت اینکه در این جلسه حاضر شده‌ایم به این دلیل است که شهدا مقتدای ما هستند، شهدایی که هشت سال جنگیدند. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: هشت سال رژیم بعثی صهیونیستی به گفته امام خمینی(ره) هدفش تجزیه ایران بود اما زور دشمن به این موضوع نرسید، آن هم به خاطر زنان شیرزن، مردان مرد و شهدای ایران از جمله شهدای چهارم آذر اندیمشک بود. ضمن این که بعد از آن هم مردم بارها راهپیمایی کردند و شعار دادند «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست».

وی بیان کرد: شیعه یک سیطره واحد است و هیچ مرز و قبیله‌ای نمی‌تواند بین شیعه فاصله بیاندازد. 

حاجتی همچنین خاطرنشان کرد: در مقطعی فرمانده وقت لشکر یکم مکانیزه بعث عنوان کرد که به نظر شما ایرانی‌ها چه چیزی کمر ارتش عراق با فرماندهی قوی، بیرحم و خبیثی مثل صدام را شکست داد؟ که از او خواسته شد خودش جواب این سؤال را بدهد و او گفت عشق به شهادت‌طلبی در جوانان شما موج می‌زد و ولایت‌پذیری آن ها که با یک اشاره ولایت فقیه خطوط دشمن را می‌شکستند، از دلایل شکست ارتش عراق بود.

انتهای پیام
captcha