ایکنا رسانه‌ای جریان‌ساز در حوزه فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 4181077
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

ایکنا رسانه‌ای جریان‌ساز در حوزه فعالیت‌های قرآنی است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان تحقق فرهنگ قرآنی، احیای سبک زندگی اسلامی،‌ جریان‌سازی و اجرای مفاهیم و آموزه‌های والای قرآن با بهره‌مندی از جلوه‌های فرهنگی و هنری را از جمله رویکرد‌های ایکنا دانست و گفت: ایکنا با جریان‌سازی رسانه‌ای می‌تواند باعث تحول در فعالیت‌های قرآنی شود.

حمیدرضا مسکنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فرا رسیدن بیست‌ویکمین سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا، اظهار کرد: خبرگزاری ایکنا به عنوان تنها رسانه قرآنی جهان اسلام از جایگاه بسیار ارزشمندی در عرصه اطلاع‌رسانی تخصصی و حرفه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایکنا در راستای رسالت خود به تبیین و روشنگری معارف قرآنی می‌پردازد، افزود: تحقق این رسالت نیازمند همفکری و همکاری با پیشکسوتان، فعالان، نخبگان و قهرمانان قرآنی است تا آنگونه که شایسته است معارف قرآنی و اسلامی بیش از پیش در بین اقشار مختلف منتشر شود و راهگشا باشد.

مسکنی تحقق فرهنگ قرآنی، احیای سبک زندگی اسلامی،‌ جریان‌سازی و اجرای مفاهیم و آموزه‌های والای قرآن با بهره‌مندی از جلوه‌های فرهنگی و هنری را از جمله رویکرد‌های ایکنا دانست و گفت: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با جریان‌سازی رسانه‌ای می‌تواند باعث تحول در فعالیت‌های قرآنی شود و پایگاهی مستند برای رصد اخبار و فعالیت‌های قرآنی جهان اسلام باشد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه ایکنا می‌تواند با مصداق‌سازی، معارف قرآنی را برای نسل امروز باورپذیر کند، تصریح کرد: این رسانه می‌تواند با شناسایی نیاز‌های عمومی و دینی مردم، اقدام به تولید محتوای مورد نیاز هر مخاطب کند.

وی گفت: ایکنا به عنوان یک رسانه تخصصی باید اقدام به نشر و ظرفیت‌سازی برای فعالیت‌های قرآنی کرده و سپس با برگزاری نشست‌های تخصصی و تحلیلی با حضور صاحب‌نظران، مصاحبه با اساتید و فرهیختگان قرآنی، راهکارهای مطلوب ارائه کند.

مسکنی با بیان اینکه ایکنا همواره در انعکاس مطالبات مخاطبان و جامعه قرآنی، سیاستگذاری‌ها و اجرای امور قرآنی نقش مؤثری دارد، افزود: این رسانه منبعی برای تعامل بیشتر جامعه قرآنی با مخاطبان بوده و ضمن انعکاس دغدغه‌های جامعه قرآنی، باعث رونق محافل و جلسات قرآنی و همچنین ارزیابی فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به فعالیت مطلوب ایکنا در استان با توجه به ظرفیت موجود، گفت: انعکاس تجربه پیشکسوتان قرآنی استان، معرفی نخبگان قرآنی، پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات جامعه قرآنی گیلان، معرفی جلسات خانگی فعال، رصد و پیگیری مصوبات قرآنی، اطلاع رسانی محافل قرآنی و انعکاس دغدغه‌های متولیان قرآنی از جمله مواردی هستند که ایکنای استان باید بیش از گذشته به آنها بپردازد تا جریان سازی قرآنی در استان محقق شود و در این راستا از تجربیات، نظرات و پیشنهادات جامعه قرآنی گیلان استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha