اجتماع جامعه قرآنی گیلان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد
کد خبر: 4176918
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷

اجتماع جامعه قرآنی گیلان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد

اجتماع جامعه قرآنی گیلان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه با سخنرانی حجت‌الاسلام مدنی، مدرس حوزه و دانشگاه امشب، ۲۹ مهرماه در مسجد امام جعفر صادق(ع) رشت برگزار شد.

حجت الاسلام مدنی مدرس حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از گیلان، اجتماع جامعه قرآنی گیلان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و غزه با سخنرانی حجت‌الاسلام مدنی، مدرس حوزه و دانشگاه و با حضور اساتید قرآنی، حافظان و قاریان ممتاز ملی، فعالین و جامعه قرآنی استان امشب، ۲۹ مهرماه در مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در خیابان فلسطین رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام مدنی، مدرس حوزه و دانشگاه در این اجتماع جامعه قرآنی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: این تجمع قرآنیان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، یک پیام دارد و آن این است که ما یار مظلوم و دشمن ظالم هستیم.

وی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) که در آخرین وصیت خطاب به فرزندانش فرمود «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» با ستمگران در ستیز و برای مظلوم یار باشید حتی اگر مظلوم مسلمان نباشد، لذا در سیره عملی مولا می‌بینیم مسلمان وظیفه دارد یاریگر هر مظلومی باشد.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: این روزها مردم سنگ تمام گذاشتند، به ندای ولی امر مسلمین و نائب امام زمان(عج) لبیک گفتند و ندای مظلومان عالم را پاسخ دادند، ما باید بیش از اینها پای کار باشیم چون خبرهای خوشحال کننده‌ای در راه است، بعد از این سختی‌ها، آسایش است و «انّ مع العسر یسرا» وعده حق خداست.  

مدنی بیان کرد: سختی داوم ندارد و بالاخره راهی پیدا می‌شود، اینها از حکمت‌های الهی است، از دیدن صحنه‌های درد و کشتار درد می‌کشیم و رنج می‌بریم و اینها همه نشاندهنده خوی دیوصفتی رژیم صهیونیستی است که حتی بر خلاف تورات و انجیل اصیل عمل می‌کنند، اگر به حقیقت تورات عمل می‌کردند یقینا دین و آیین آخر که دین کامل است را می‌پذیرفتند.

وی افزود: غارت‌ها، آدم کشی‌ها و ظلم از خصوصیت بارز صهیونیست‌هاست که باعث شده حتی یهودی‌ها از سرزمین‌شان فرار کنند، اما فلسطینی‌ها برای دفاع از حقانیت به استقبال مرگ می‌روند، چون منطق آنها شهادت است و با وجود اینکه اعضای خانواده‌شان را از دست می‌دهند سجده شکر بجا می‌آورند و مقاومت می‌کنند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه تفکر شهادت باخت ندارد و همواره برد است زیرا در مسیر احیای قرآن و دین و حقانیت است، تصریح کرد: اکنون استیصال صهیونیست‌ها را در کشتار مسلمانان شاهد هستیم، لذا بدانید این ناله‌ها و ظلمی که به مظلومان می‌کنند، بنابر به فرمایش مقام معظم رهبری نشان می‌دهد سیلی سختی خوردند و قابل ترمیم نیست. فلسطینی‌ها 75 سال توسط سنگ با این غاصبان مبارزه کردند، اما امروز با موشک جواب صهیونیست‌ها را دادند لذا آنها از درون آتش گرفتند.

مدنی با اشاره به اینکه جنگ با صهیونیست‌ها بر سر تبعیض نژادی است، گفت: صهیونیست پلید با دست استعمار و انگلیس روبه صفت به منطقه آمد؛ انگلستان در پایان جنگ جهانی دوم یهودی‌ها را جمع کرد تا یک کشوری تشکیل دهد زیرا می‌دانست اگر این غده سرطانی در یک منطقه شکل بگیرد، آرامش مسلمانان و منطقه را برهم می‌زند.

وی گفت: نواز غره دو و نیم درصد است که انگلیس در اختیار صهیونیست‌ها گذاشته بود اما 85 درصد باقی را با زور، چپاول، آدم کشی و تخریب غصب کردند. ما بر اساس قرآن، روایات و منشور علی(ع) امشب در یک اجتماع قرآنی گردهم آمدیم و از آیات قرآن پیام گرفتیم که باید با ظالم مقابله کنیم و یار مظلوم باشیم.  

گفتنی است؛ این اجتماع جامعه قرآنی گیلان با تلاوت استاد محمود لطفی‌نیا، طاها مرصادی، امیدرضا رحیمی، حافظان و قاریان ممتاز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha