احیای موقوفات در گیلان ضرورت دارد
کد خبر: 4176871
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

احیای موقوفات در گیلان ضرورت دارد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت موقوفات خاص و عام و ضرورت تلاش برای احیای آن‌ها در استان گفت: هم‌اکنون در شهر رشت بیش از ۲۰۰ موقوفه داریم که مدارکش موجود بوده اما سندش توسط اشخاص اخذ شده است‌.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 29 مهرماه در دیدار با معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به مزایا و ویژگی‌های استان گیلان اظهار کرد: گیلان از وسعت جغرافیایی گسترده برخوردار است اما بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد که مردمان نجیبی هستند و هشت‌هزار شهید نیز تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند.

وی با اشاره به چالش‌ها و مشکلاتی که سازمان اوقاف با آن مواجه است، افزود: کارهای بزرگی در این سازمان انجام شده اما گاهی مواقع، مخالفانی هم دارد که یکی از چالش‌های آن‌هاست.

آیت‌الله فلاحتی به ضرورت عمل به نیات واقفان توسط سازمان اوقاف اشاره و بیان کرد: به لحاظ عدم سازماندهی درست در گذشته، بعضی موقوفات در استان از دست رفت،‌ هم‌اکنون در شهر رشت بیش از ۲۰۰ موقوفه داریم که مدارکش موجود بوده اما سندش توسط اشخاص اخذ شده است‌.

امام جمعه رشت گفت: متأسفانه افرادی با لاابالی‌گری و حرص و طمع برای موقوفه سند گرفته بودند که پسندیده نبود البته سازمان اوقاف با اقدامات مناسب توانست جلوی طمع بسیاری از این افراد را بگیرد و موقوفات فراوانی شناسایی شد.

وی با اشاره به اهمیت موقوفات خاص و عام و ضرورت تلاش برای احیای آن‌ها در استان افزود: در این راستا از امور شبهه‌ناک خودداری شود و در اقدام برای موقوفات نیز از ایجاد تنش جلوگیری شود، در استان گیلان موقوفات زیادی از گذشته وجود داشته که توسط عده‌ای غارت شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، وقف را ماندگار و دارای برکات فراوانی دانست و تصریح کرد: کسانی هم هستند که می‌خواهند وقف کنند اما از عواملی می‌ترسند و باید نگرانی‌هایشان برطرف شود.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به کارکنان اداره‌کل اوقاف استان گفت: پرسنل اوقاف باید در تعامل خود با جامعه هدف، رفتاری انقلابی داشته و به اصل مردمداری توجه کنند. موقوفاتی نیز در بعضی محلات و روستاها وجود دارد که تصرف شده و گاهی مردم روستا و محله نیز از گزارش دادن این موضوع ترس و نگرانی دارند؛ این موارد هم باید پیگیری شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات حجت‌الاسلام علیزاده مدیرکل سابق سازمان اوقاف گیلان، برای مدیرکل جدید این سازمان نیز آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام
captcha