اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف گیلان برگزار شد
کد خبر: 4175457
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف گیلان برگزار شد

اختتامیه مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن گیلان با حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه گیلان امروز در موقوفه طالب‌زاده رودسر برگزار و از ۴۵ برگزیده مسابقات قرآن و ۱۰ خانواده معظم شهدا تقدیر شد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌ فقیه در گیلان امروز، 23 مهرماه در مراسم اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات استان قرآن کریم که در مسجد موقوفه طالب‌زاده رودسر برگزار شد، با بیان اینکه روز به روز از مهجوریت قرآن کم می‌شود، اظهار کرد: حمله به اسلام، اسلام‌هراسی و شیعه هراسی نشان می‌دهد اسلام به سرعت در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ایران هراسی و هجمه‌های متعدد دشمنان نشان می‌دهد ایران قلب‌ ملت‌ها را فتح کرده، افزود: در طول یک‌هزار و 450 سال، با وجود هجمه‌های مختلف قرآن همواره مصون مانده، عده‌ای که این کتاب را می‌سوزانند نشان می‌دهد که قرآن در میان ملت‌ها مانند آفتاب نفوذ کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حضرت علی(ع)، قرآن است و دشمنان همانگونه که نتوانستند نام علی(ع) را محو کنند نمی‌توانند قرآن و حقیقت را هم نابود کنند، گفت: نسل امروز گرایش به قرآن دارد که نشان می‌دهد چه دیگران بخواهد و چه دیگران دیگران نخواهند این کتاب فتاح ساحات و ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرازی از نهج البلاغه تصریح کرد: قرآن ضامن این سه امر اساسی است، تاریخ امت‌ها را صادقانه برای ما بیان کرده و دوم آنچه می‌خواهد بعد از ما اتفاق بیافتد بیان کرده و این مستلزم آن است که انسان مأنوس دلی و عملی با قرآن باشد و سوم آنکه قرآن هرچه انسان در زندگی نیاز دارد را بیان کرده است.

آیت‌الله فلاحتی بنابر فرمایش امام علی(ع) به قرآن توجه کنید و نگذارید دیگران درباره قرآن از شما سبقت بگیرند، افزود: قرآنی که در او اهل بیت پیامبر نباشد عذاب انسان است، چون اگر اهل بیت را از قرآن جدا کنیم چیزی از قرآن باقی نمی‌ماند در این راستا مودت اهل بیت در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است.

امام جمعه رشت بیان کرد: در روایات آمده خانه‌ای که در آن ۵۰ آیه قرآن قرائت می‌شود، شیطان وارد نمی‌شود لذا تأکید می‌شود که ارتباط خود را با قرآن تقویت کنید،مناجات با خدا انسان را نجات می‌دهد، کسی که با خدا به وسیله نماز و قرآن ارتباط دارد هرگز خود را درگیر مسائل جزیی و گناه نمی‌کند زیرا  قرآن کتاب انسان ساز و مایه سعادت بوده و تمام تلاش ما سعادتمند شدن در زندگی است.

حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هم در این مراسم گفت: طی یکسال گذشته ۲۸ وقف جدید در سطح استان به ارزش بیش از ۸۴ میلیارد تومان ثبت شده و همچنین در طرح قرار دوازدهم با بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی، دارو، درمان، وسایل سرمایشی و گرمایشی تهیه و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه گیلان در فعالیت‌های قرآنی از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن با بیش از 800 شرکت‌کننده در استان برگزار شد که 139 نفر به مرحله استانی راه یافتند و سرانجام 23 نفر موفق به حضور در مرحله مقدماتی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن شدند؛ حضور بانوان متسابق گیلانی در این دوره از مسابقات نسبت به دوره قبلی سه برابر شده است.

گفتنی است، در پایان از 45 برگزیده مسابقات قرآنی استان و 10 خانواده شهید تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha