تأکید بر مقاومت اسلامی تحولی بزرگ در منطقه را در پی خواهد داشت
کد خبر: 4175134
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با ایکنا:

تأکید بر مقاومت اسلامی تحولی بزرگ در منطقه را در پی خواهد داشت

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: مقابله با رژیم‌ صهیونیستی جز از طریق مقاومت ممکن نیست و تأکید بر مقاومت اسلامی تحولی بزرگ در منطقه را در پی خواهد داشت.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با ایکنا، آرمان و مسئله فلسطین را نخستین مظهر و نشانه وحدت مسلمانان توصیف کرد و با اشاره به نقش علما در تحقق وحدت اسلامی در این زمینه وجود دشمن مشترک به نام رژیم صهیونیستی را لازمه وحدت و یکپارچگی مسلمانان در برابر این دشمن مشترک خواند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با این دشمن و شکست و نابودی آن چاره‌ای جز وحدت برای مسلمانان باقی نمانده است.

شیخ نعیم قاسم همچنین با اشاره به عدم مشروعیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: مردم در کشورهای عربی و اسلامی مخالف عادی‌سازی بوده و طرفدار مقاومت هستند، چرا که مقاومت را بر حق می‌بینند و  مقابله با طرح‌های صهیونیستی جز از طریق مقاومت ممکن نیست. به گفته وی تأکید بر مقاومت اسلامی تحولی بزرگ در منطقه را در پی خواهد داشت.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: مسئله فلسطین، نخستین مظهر و نشانه وحدت مسلمانان است، چرا که فلسطین  اشتغال شده است و اشغالگران صهیونیست  فلسطین، جهان عرب و جهان اسلام را هدف حمله خود قرار داده‌اند. از این‌رو ما  اگر حول محور فلسطین گرد هم آمده و وحدت داشته باشیم در برابر دشمنی مشترک ایستاده‌ایم.

وی افزود: چاره‌ای جز این نیز نداریم که این دشمن مشترک بفهمد که ما یکپارچه هستیم و در کنار یکدیگر ایستاده‌ایم و در ادامه بتوانیم  هدفِ سرنگونی این رژیم و آسوده ساختن مسلمانان از این دشمن را از خلال یکپارچگی و وحدت با یکدیگر محقق سازیم. همان‌گونه که اتحاد مؤمنان حول مقاومت فلسطین و همچنین اتحاد ایران، لبنان و دیگر کشورهای منطقه با مقاومت فلسطین، منجر به تشکیل محوری واحد به نام محور مقاومت شده است.

 شیخ نعیم قاسم افزود: این محور واحد نشانه‌ای واحد به نام مسئله و آرمان فلسطین دارد، اعتقاد دارم که ما با این محور می‌توانیم طرح‌های عادی‌سازی و آثار آن را خنثی کنیم چرا که این عادی‌سازی‌ها از سوی حاکمان و نه ملت‌های منطقه صورت می‌گیرد که نماینده  مردم خود نیستند.

وی در پایان تأکید کرد: در برابر مقاومت، حرکتی مردمی است که مرتبط به علما و حق است و  تأکید بر مقاومت منجر به تحقق امور جدیدی در منطقه خواهد شد.

گفت‌وگو: سعید عدالت‌جو 

انتهای پیام
captcha