نابودی آینده سیاسی نتانیاهو با شکست مفتضحانه در عملیات طوفان الاقصی
کد خبر: 4174156
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران بیان کرد:

نابودی آینده سیاسی نتانیاهو با شکست مفتضحانه در عملیات طوفان الاقصی

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت با موفقیت بزرگ عملیات طوفان الاقصی، اکنون نتانیاهو از نظر سیاسی مرده است و هیچ آینده روشنی نخواهد داشت.

صبح روز شنبه 15 مهرماه، گردان‌های عزالدین القسام، بازوی نظامی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) عملیات نظامی بی‌سابقه‌ای را علیه اسرائیل آغاز کردند که شامل شلیک هزاران موشک، نفوذ و هجوم به شهرک‌های اسرائیلی و پایگاه‌های نظامی در اطراف نوار غزه بود.

این عملیات، که با غافلگیری مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی همراه بود، بازتاب گسترده‌ای در محافل منطقه‌ای و جهانی داشت.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفت‌وگو با ایکنا در این باره گفت: این عملیات یک معجزه بود. غزه منطقه‌ای با مساحت کوچک و امکانات بسیار ناچیز است که توانسته نتایج بسیار بزرگی در این عملیات بدست بیاورد.

وی افزود: این عملیات یک شکست اطلاعاتی و نظامی بزرگ برای رژیم صهیونیستی بود. سازمان‌های نظامی این رژیم با شکست بزرگی روبه‌رو شدند و چهره آنها بسیار مخدوش شد. این تعداد زیاد از کشته‌ها، زخمی‌ها و اسرای اسرائیلی بی‌سابقه است. در همه سطوح و به خصوص از نظر اجتماعی اعتماد شهروندان این رژیم به مقامات نظامی و سیاسی بسیار تضعیف شده است.

اکنون هیمنه نظامی اسرائیل که سال‌ها آن را شکست‌ناپذیر جلوه می‌داد نزد افکار عمومی جهان کاملاً زیر سؤال رفته است.

احتمال ورود حزب الله به میدان نبرد

ابوشریف درباره نقش حزب الله در ادامه تحولات پس از عملیات طوفان الاقصی گفت: امکان ورود حزب الله به جنگ ورود دارد. حزب الله روز گذشته پیام روشنی به اسرائیل داد و آن اینکه مقاومت جنوب لبنان زنده است و در چنین شرایطی بی‌طرف نخواهد ماند. مردم کشورهای عربی و اسلامی نیز به حمایت از مواضع مقاومت فلسطین پرداخته‌اند و این حوادث، همه کشورهای منطقه را درگیر می‌کند. وی تاکید کرد: ممکن است سازمانی مثل حزب الله که همواره در کنار فلسطینیان بوده است، در نبرد برای توقف تروریسم رژیم صهیونیستی در چنین جنگی مشارکت کند.

حمایت ملت‌های اسلامی از مقاومت فلسطین

وی ادامه داد: ابعاد این عملیات به حدی بوده است که برای نخستین بار پس از چند دهه، اسرائیل اعلام وضعیت جنگی کرده است. این رژیم در پاسخ به این عملیات گسترده تا کنون تنها به حملات هوایی و بمباران و وارد آوردن خسارات شدید به غزه پرداخته است.

ابوشریف در ادامه گفت: در چنین شرایطی ملت‌های اسلامی نیز حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده‌اند. امتداد این نبرد می‌تواند کشورهای منطقه را درگیر کند. احتمال زیادی دارد که اسرائیل به حملات هوایی علیه زیرساخت‌ها و ساختمان‌های فلسطینیان در مقیاس وسیع ادامه دهد. اما هنوز زود است که بخواهیم درباره شرایط آینده در غزه صحبت کنیم.

ناصر ابوشریف تأکید کرد: هنوز یک جنگ واقعی منطقه‌ای شکل نگرفته است و شرایط حاضر در نوار غزه به گونه‌ای است که دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه در صورت گسترش نبرد، مردم فلسطین را تنها نخواهند گذاشت.

واکنش طبیعی مقاومت به چندین دهه جنایت صهیونیست‌ها

وی افزود: طبیعتاً در حال حاضر رژیم صهیونیستی پس از تحمل این ضربه شدید که زخم عمیقی بر پیکره این رژیم وارد کرده دست به حملات هوایی علیه غزه خواهد زد و شروع به اقدام برای کشتن رهبران مقاومت کرده است اما هنوز جنگ واقعی نشده ممکن است چنین جنگی دربگیرد و ممکن است بر اساس تحولات آینده، دیگر طرف‌ها نیز وارد شوند.

نابودی آینده سیاسی نتانیاهو با شکست مفتضحانه در عملیات طوفان الاقصی

ابوشریف درباره برنامه‌ریزی برای چنین عملیاتی گفت: قطعاً این عملیات با این دامنه وسیع، با برنامه‌ریزی دقیق انجام شده است. حمله شدید موشکی به اراضی اشغالی، همزمان با نفوذ به عمق اسرائیل در ایام اعیاد صهیونیست‌ها و در صبح روز شنبه که روز تعطیلی آنهاست نشان از زمان‌بندی و فرصت‌شناسی طراحان این عملیات غافلگیرانه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به جنایات سال‌های اخیر صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و هتک حرمت مکرر مسجد الاقصی و رفتار فاشیستی علیه فلسطینیان طبیعی بود که در پاسخ به آنها چنین واکنشی از سوی فلسطینیان نشان داده شود.   

تبدیل نتانیاهو به یک مرده سیاسی

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران درباره آینده سیاسی نتانیاهو با توجه به این شکست مفتضحانه گفت: آینده نتانیاهو بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به این شکست بزرگ و بحران‌های حقوقی پیش روی وی آینده تاریکی در انتظار وی خواهد بود. اسرائیل از چند دهه قبل تا کنون چنین ضربه بزرگی نخورده بود و به اعتقاد من رویارویی ادامه دارد و نتانیاهو مسئول هر چیزی است که در آینده رخ می‌دهد. او نظر سیاسی مرده است و هیچ آینده سیاسی روشنی نخواهد داشت.

گفت‌وگو: محسن حدادی

انتهای پیام
captcha