ترویج فرزندآوری، جهاد در حوزه جوانی جمعیت است
کد خبر: 4171598
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

ترویج فرزندآوری، جهاد در حوزه جوانی جمعیت است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ترویج فرزندآوری برای احیای ارزش‌های متعالی دین و جمهوری اسلامی را یک نوع جهاد در حوزه ترویج جوانی جمعیت دانست و گفت: زیرا دشمنان ایران اسلامی با هجمه‌های گسترده تبلیغاتی و رسانه‌ای درصدد تغییر ذائقه‌ جامعه در حوزه‌ ازدواج و فرزندآوری هستند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، پنجم مهرماه در دوره تربیت مربی جمعیت که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با بیان اینکه خداوند در سوره شعراء، شاعران پاک‌طینت را مورد ستایش قرار داده، اظهار کرد: طبق آموزه‌های قرآن کریم، انسان‌های لجوج که در صراط حق قرار ندارند، سه خصوصیت را از خود نشان‌ می‌دهند و سرانجام‌شان سقوط در دوزخ بوده، این خصوصیات شامل اعراض، تکذیب و استهزاست.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز نیز دشمنان جمهوری اسلامی، دستاوردها و خوبی‌های جامعه اسلامی را در سکوت خبری قرار می‌دهند، سپس تکذیب کرده و استهزاء می‌کنند، گفت: کسی که به جهان و پدیده‌های هستی عمیقانه نمی‌نگرد، قرآن‌ چنین انسان‌هایی را توبیخ کرده است.

آیت‌الله فلاحتی گفت: دشمن پس از اینکه دید جمهوری اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی توانست با جمعیت اندک خودش جنگ را اداره کند، به سرمایه‌گذاری و گفتمان‌سازی چهار مؤلفه روی آورد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی موفقیت‌های فراوانی را به دست آورده و شاهد نوآوری‌های زیاد بوده‌ایم، تصریح کرد: برخی عقب‌ماندگی‌ها به‌دلیل چاله‌های آسیب‌زایی بوده که توسط عده‌ای در عرصه‌های گوناگون طب، سلامت و نوآوری‌ها ایجاد شد اما تا همین مرحله نیز بسیاری از سازمان‌های علمی و سلامت‌محور، جمهوری اسلامی توانسته موفقیت‌های بسیاری را در طول ۴۰ سال گذشته به دست بیاورد و در عرصه نظامی نیز به قدرتی دست یافته‌ایم که اگر اراده کنیم می‌توانیم تل‌آویو را با خاک یکسان کنیم.

وی با اشاره به چهار مؤلفه‌ای که توسط دشمنان گفتمان‌سازی شد،‌ بیان کرد: بجز دولت شهید رجایی و رهبر انقلاب، اکثر دولت‌ها آگاهانه و ناآگاهانه اقدام به ترویج مؤلفه‌های دشمن کردند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اولین چیز‌ی که توسط دشمنان گفتمان‌سازی شد، عدم ازدواج جوانان بود، گفت: سایر مؤلفه‌ها شامل تأخیر در ازدواج و بالارفتن سن ازدواج، تأخیر در فرزندآوری و اکتفا به تک‌فرزندی بود که دشمنان ترویج دادند و به عرصه گفتمان بردند و در این مسیر استدلال‌هایی را هم به دختران و پسران ما یاد دادند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش و مجاهدت پیامبران در عرصه ترویج باورها و اندیشه‌های الهی، بیان کرد: بی‌اعتقادی و کج‌روی‌‌های عده‌ای باعث سکوت و عقب‌نشینی پیامبران نشد.

امام جمعه رشت ترویج فرزندآوری برای احیای ارزش‌های متعالی دین و جمهوری اسلامی را یک نوع جهاد دانست و تأکید کرد: در این راستا همه باید مطالعات لازم را داشته باشیم و بدانیم که با هر کسی با چه بیانی باید صحبت کرد زیرا دشمنان ایران اسلامی با هجمه‌های گسترده تبلیغاتی و رسانه‌ای درصدد تغییر ذائقه‌ جامعه در حوزه‌ ازدواج و فرزندآوری هستند.

وی با بیان اینکه پیامبران همیشه حقایق را در موقع مقتضی تبیین می‌کردند، تصریح کرد: البته مشکلات جمعیتی فقط مربوط به ما نیست بلکه مشکل دنیاست و پیدایش این تفکر از اتاق اندیشه‌ورز صهیونیست‌ها با هدف کاهش جمعیت جهان آغاز شد تا بتوانند خودشان در دنیا حکومت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار به‌کارگیری همه ابزارهای مشروع تشویقی برای رفع مشکلات جمعیت شد و گفت: همانطور که پیامبران در راه رسیدن به اهداف خود کوتاه نیامدند، ما نیز نباید کوتاه بیاییم، کوتاه نیامدن در این مسیر همان جهاد تبیین برای ارزش‌های الهی است.

انتهای پیام
captcha