فرهنگ ایثار و مقاومت گنجینه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس هستند
کد خبر: 4171348
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

فرهنگ ایثار و مقاومت گنجینه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس هستند

سرپرست فرمانداری رشت گفت: جامعه امروز ما باید بداند که هر چه داریم از دوران دفاع مقدس است، فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت گنجینه‌های ارزشمند و ماندگار دوران دفاع مقدس بوده که به ما رسیده است.

کیا عاشوری سرپرست فرمانداری رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری رشت امروز، چهار مهرماه در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با حضور همسر شهید مدافع حرم «محمد اتابه» برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس مانند واقعه عاشورا رنگ و بوی الهی دارد، اظهار کرد: سال‌ها از واقعه عاشورا می‌گذرد و هر روز عظمت و شکوه عاشورا در اقصا نقاط جهان شاهد هستیم و دفاع مقدس هم در امتداد عاشورا بود.

وی با بیان اینکه باید وقایع هشت‌سال دفاع مقدس را برمبنای حقیقت به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: جنگ 20 ماه بعد از پیروزی انقلاب بر ما تحمیل شد، هشت‌دفاع مقدس جنگی شد که از منظر فرهنگی برای همیشه کشور ما را بیمه کرد و قله‌ای از فضیلت‌ها، اخلاق اسلامی، معنویت و گذشت بود.

عاشوری با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از فرهنگ جهاد و شهادت غافل شویم، گفت: جامعه امروز ما باید بداند که هر چه داریم از دوران دفاع مقدس است، فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت گنجینه‌های ارزشمند و ماندگار دوران دفاع مقدس بوده که به ما رسیده است، فرزندان، همسران و والدین شهدا یادگاران دفاع مقدس بوده که برای ما باارزش هستند.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه در دفاع مقدس با دست خالی در مقابل دنیا ایستادیم و همین فرهنگ جهادی منجربه پیروزی ما شد، تصریح کرد: یکی از پایه‌های مهم دفاع ما جهاد و ولایت پذیری بود.

وی ادامه داد: موشک‌ها و پهبادهای ما امروز توانسته معادلات نظامی دنیا را برهم بزند و این افتخارات از دل فرهنگ ایثار و شهادت برخواسته است، دوران هشت سال دفاع مقدس گنجی است که همیشه ما را در برابر طوفان‌ها حفظ می‌کند.

عاشوری با بیان اینکه فرهنگ ما برخواسته از عاشوراست، تصریح کرد: بین فرهنگ ما و غرب تفاضل وجود دارد، انقلاب اسلامی توانست قطبیت غرب و شرق را برهم بزند و قطب جدیدی به نام دنیای اسلام را تشکیل داد، امروز استکبار جهانی و آمریکا متوجه شدند که یک ضلع از قدرت بین الملل ایران اسلامی است. آنها از همه ابزار برای انحراف نسل جوان امروز ما استفاده می‌کنند نیاز داریم که فرهنگ جهاد را در باور جوانان امروز ما تقویت شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از کتاب «به بلندای عرش» زندگینامه و خاطرات خانواده شهدای، آزادگان و جانبازان سازمان حفاظت محیط زیست گیلان تألیف محمدرضا بینش برهمند رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha