فرهنگ جهاد و شهادت پرتویی از انوار الهی است
کد خبر: 4170026
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
نماینده ولی‌ فقیه در گیلان:

فرهنگ جهاد و شهادت پرتویی از انوار الهی است

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت پرتویی از انوار الهی است که آیات بسیاری در این خصوص داریم و بازرترین ویژگی مردان خداست، گفت: انقلاب اسلامی در سایه همین ایثارگری‌ها ماندگارتر شد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز، 29 شهریورماه در مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» و تکریم از یادگاران دوران دفاع مقدس که در سالن همایش‌های شهدای فراجا رشت برگزار شد، اظهار کرد: دشمن تلاش کرد تا از طریق فتنه‌های مختلف فرهنگ شهادت، جهاد، ایثار و مقاومت را یک فرهنگ غبارآلود، سیاه و آدم‌کش جلوه دهد، در حالی‌که اگر فرهنگ ایثار و شهادت در هر جامعه‌ای رسوخ کند آن جامعه مانا و ماندگار می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت پرتویی از انوار الهی است، آیات بسیاری در این خصوص داریم و بازرترین ویژگی مردان خداست، افزود: انقلاب اسلامی در سایه همین ایثارگری‌ها ماندگارتر شد، مقام معظم رهبری در اکثر سخنرانی همواره از جهاد، شهادت و خانواده شهدا یاد می‌کنند، ایشان می‌دانند که ما باید از این پدیده الهی حمایت و یاد کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی مجاهدان در راه خدا، افزود: مجاهدان راه خدا همواره در راه حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی مجاهدت می‌کنند؛ انقلاب اسلامی یک پدیده معادل پدیده بعثت است، چقدر حرکت‌ها قبل و بعد از بعثت اتفاق افتاد اما هیچ یک مانند انقلاب پایدار نشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه انقلاب در راستای حرکت انبیای الهی است، گفت: اصل انقلاب اسلامی ادامه دنیای بشریت براساس کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) بوده و رمز کینه دشمنان علیه نظام هم این است که می‌دانند این نظام و انقلاب، بسترساز حکومت الهی در دنیاست و هدف اصلی انقلاب هدایت بشریت به راه انبیا، قرآن، اسلام و کتاب خداست. جهاد در راه خدا یعنی استحکام بخشی این هدف اساسی، عده‌ای قدرت‌طلب و فرصت‌طلب باعث شدند که انقلاب اسلامی گاهی با چالش مواجه شود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در راستای انسان‌سازی کامل بوده و در رأس آن نظام حکومتی و مبنای آن هم تدبیر، عقل، آگاهی و بینش مردم است که معارف الهی را بشناسد و عملیاتی کند. ویژگی دوم مردان خدا ماندگاری در مسیر دفاع حق است. سردار شهید سلیمانی در تاریخ انقلاب و ایران جاویدالأثر است چون در خط مستمر انبیای الهی بود.

امام جمعه رشت با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در نیویورک، گفت: رئیس‌جمهور کشورمان در سخنرانی روز گذشته در نیویورک مطالب سودمندی ارائه کرد و بخشی از سخنرانی ایشان این بود که «یک دختر در ایران از دنیا رفت چقدر تلاش و بزرگنمایی کردید، اما در آمریکا طی سال گذشته بیش از 60 زن را به ضرب گلوله کشتند اما خبری نشد.»

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان با قدردانی از زحمات دریادلان، تصریح کرد: پیامبر خدا(ص) می‌فرماید «دریانوردان و دریادلان بدانند هر کس برای خدا و با نیت خالص جهت دفاع از مسلمانان دریانوردی کند خداوند به ازای هر قطره آب دریا برایش ثواب می‌نویسد».

انتهای پیام
captcha